Les fraccions amb pizza!

L’alumnat de cicle mitjà aquesta setmana ha iniciat un nom tema de matemàtiques, el de les fraccions. Per iniciar-lo s’ha realitzat una activitat relacionada amb un aliment predilecte, la pizza!

Cada alumne/a feia de pizzer o pizzera, tenia a ma diferents bases de pizza i es complementaven al gust del consumidor.

Es demanava una pizza amb 1/4 de xampinyons, 2/4 de formatge i 1/4 de pebrot verd; aleshores cada cuiner/a l’havia de dissenyar. Llavors s’han complicat les preferències perquè s’han hagut de realitzar pizzes amb meitats diferents segons les peticions de la Laura i la Carla… L’alumnat també ha pogut idear una pizza al seu gust, n’hi havien de molt diverses, amb numeradors de formatge més abundants que de tomata fresca!

Finalment s’ha plantejat una situació, com s’hauria de dividir una pizza de tonyina o formatge entre tots els alumnes del grup classe que en volguessin. S’ha pensat la manera i s’ha dut a terme. Tant en un cas com en l’altre l’hem hagut de dividir en vuit porcions, per tant s’ha començat fent meitats, després quarts, sisens i finalment vuitens. Cada alumne/a ha menjat un vuitè, ha estat una manera deliciosa d’entendre un nou concepte!