Normativa general del centre

Normativa general del centre per al curs 2023-24

 

Pla d’obertura pel curs 2021-22

Carta de compromís famílies i escola

Les persones sotasignades, ROSA MARIA MORET GUILLAMET,  directora de l’Escola de El Far d’Empordà, i .………………………………………….………………..……..……..…. (pare mare, tutor, tutora) de l’alumne/a …………………………………………………………………………………..………., reunits a la localitat del Far d’Empordà amb data ____ de _______________ de 20___, conscients que l’educació d’infants i joves implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromís educatiu, la qual comporta els següents:

COMPROMISOS

 

Per part del centre

  1. Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne o alumna.
  2. Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne o alumna en l’àmbit escolar.
  3. Respectar les conviccions de la família, en el marc dels principis i valors educatius establerts en el projecte educatiu i en les les lleis.
  4. Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.
  5. Informar l’alumnat i a les famílies dels criteris que s’aplicaran per avaluar el seu rendiment acadèmic.
  6. Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família amb les possibilitats del centre.
  7. Mantenir comunicació regular amb la família per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a. Es farà una reunió a inici de curs i es lliurarà l’informe cada trimestre a primària i al gener i juny a infantil. A més a més, hi haurà com a mínim una entrevista per curs.
  8. Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família, dins l’horari del professorat.
  9. Comunicar a la família les inassistències no justificades al centre i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al desenvolupament acadèmic i personal de l’alumne/a.
  10. Informar les famílies de les activitats que es desenvolupin en horari escolar i extraescolar.
  11. Revisar conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i, si s’escau, el contingut, quan es consideri oportú.

Per part de la família

  1. Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat de l’equip directiu i del professorat.
  2. Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
  3. Instar el fill o filla a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
  4. Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.
  5. Ajudar el fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa, procurant que tingui les millors condicions possibles per fer-hi les tasques escolars.
  6. Vetllar perquè el fill o filla porti al centre tot el material necessari per a l’activitat escolar.
  7. Adreçar-se directament al centre per contrastar discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb les activitats educatives i la formació de l’alumnat.
  8. Comunicar al centre les informacions rellevants que puguin incidir en el procés d’ensenyament i aprenentatge del fill o filla.
  9. Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.
  10. Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill o filla.
  11. Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos en el moment d’assumir-los.
  12. Comprometre’s a inculcar el valor de l’esforç, la disciplina i el treball, així com la bona educació, els bons hàbits higiènics i la correcció en el vestir.
  13. Fomentar el respecte, la solidaritat i la resolució dialogada de conflictes.
  14. Fer-se càrrec de les despeses de material que generi l’educació dels seus fills i d’aquelles activitats que han autoritzat i que prèviament ha aprovat el consell escolar.
  15. Revisar conjuntament amb el centre educatiu el compliment dels compromisos d’aquesta carta i, si s’escau, el contingut.

 

 

La Directora                                                             El pare, la mare, el/la tutor/a