L’aparell respiratori i circulatori

Un dels conceptes treballats a l’àrea de coneixement del medi natural aquest trimestre és el funcionament del nostre cos a través dels diferents aparells que el formen.

Un d’aquests és l’aparell respiratori que és l’encarregat d’un procediment bàsic per la nostra existència, la respiració on hi intervenen dos moviments: la inspiració i l’expiració. En la inspiració el diafragma baixa i augmenta la caixa toràcica i l’aire entra als pulmons. En canvi en l’expiració el diafragma puja i es redueix la mida de la caixa toràcica quan l’aire dels pulmons surt a l’exterior.

Un altre dels aparells vitals és el circulatori on hi ha un dels protagonistes essencials, el cor. En aquest hi podem discernir les vàlvules, anomenades aurícules i ventricles que ens permeten fer arribar la sang amb els nutrients i l’oxigen a tot el cos.

Avui l’alumnat de quart ha pogut comprovar tots aquests coneixements a través d’una activitat molt engrescadora i atrevida, la dissecció d’un cor i d’uns pulmons de xai. Inicialment alguns es mostraven reticents i fins i tot escrupolosos però un cop engegada l’activitat s’han animat a fer tot el que s’ha proposat.