Camins de natura, paisatge i aprenentatge al Far

El Consell Comarcal de l’Alt Empordà va aprovar la Carta del paisatge de l’Alt Empordà l’any 2009. Una de les primeres accions que es va realitzar va ser la “xarxa de miradors de paisatge” amb l’objectiu de fer conèixer les unitats de paisatge de la comarca. Al Far tenim la sort de comptar amb un d’aquests miradors donada la seva privilegiada situació geogràfica al bell mig de la plana empordanesa i situat en un turonet enlairat.

Aquesta setmana la nostra escola ha tingut el privilegi de poder “estrenar” les activitats i propostes didàctiques que des d’ara s’oferiran des del Consell Comarcal a tothom qui vulgui conèixer l’entorn del paisatge a l’Alt Empordà. A partir del Follet Farus hem descobert diferents espais com ara la muralla, la barana, el mirador de l’església, l’exposició interior,… relacionats amb els elements-clau que conformen el nostre paisatge de plana. Realment el centre d’interpretació el paisatge ubicat a l’antiga rectoria del poble dóna molt de joc amb les diferents propostes i de ben segur que aquesta aportació pedagògica caldrà tenir-la en compte si volem fomentar el coneixement del paisatge de l’Alt Empordà als estudiants i docents, a més de promoure el sentit de pertinença a un territori a través del coneixement del paisatge i del teixit social que hi influeix.

Per veure les fotografies de l’activitat dels alumnes d’I4, I5 i CI clica aquí i entra a l’àrea privada d’escola amb l’usuari de família.

Per veure les fotografies de l’activitat dels alumnes de CM i CS clica aquí i entra a l’àrea privada d’escola amb l’usuari de família.