Projecte: el reciclatge

Dins el marc del projecte de Medi Ambient que treballem a nivell de tota l’escola, els i les alumnes de cicle inicial ens centrem en el reciclatge.

Algunes de les activitats més representatives que hem estat treballant són:

• Presentació de les diferents papereres que tenim a l’escola i, en concret, a la classe de cicle inicial. Reflexionem i parlem també sobre quines no tenim.
  • Classificació de diferents materials (que cadascú va estar recollint a casa seva) a la paperera corresponent: paper, envasos, matèria orgànica, vidre o fracció resta.
  • Presentació dels cartells i associació amb la seva paperera.
  • Exposició: Qui embrut el mar? cedida per l’Agència Catalana de l’Aigua, on hem vist el problema que tenim amb els plàstics que llencem i que van a parar al mar.
  • Associació dels diferents contenidors amb el seu color. Visualització de vídeos explicatius i activitats Clic per entendre-ho.
  • Elaboració de murals: cada grup dibuixa i pinta un contenidor. Dibuix i classificació de diferents deixalles amb el contenidor corresponent.
  • Cançó: Les Tres Erres, El Pot Petit. Treball gràfic.

Aquí teniu una mostra del treball gràfic sobre la cançó Les Tres Erres, del Pot Petit. Ens hem col·locat en grups cooperatius, que vol dir que cada membre del grup té una tasca a fer dins del seu propi grup. Cada grup temia la cançó escrita en un full ben gran, al centre de la taula. Cadascun dels membres del grup se n’ha ocupat de dibuixar un fragment de la cançó en un retall de paper. Al final, cada membre del grup ha enganxat el seu dibuixet al full de la cançó. Ens han quedat unes cançons molt ben il·lustrades! Aquesta feina ha estat una bona excusa per treballar la comprensió lectora.