Funcionament del centre

L’escola ha fixat un conjunt de normes, funcions, drets i deures que, respectuosos amb la normativa vigent, estan dotats d’un caràcter propi. Aquests han estat elaborats amb la participació del Claustre de Professors i l’aprovació dels mateixos per part del Consell Escolar.
A continuació n’anomenem uns quants:
Norma
  • NORMATIVA GENERAL

Els pares o persones que acompanyen als alumnes procuraran no parlar amb els mestres, a les hores d’entrada, ja que es  trenca la dinàmica de l’aula en aquell moment. El dia de la setmana previst per a les entrevistes amb els pares o tutors es comunicarà en la reunió general d’inici de curs. En cap cas s’ha de venir a parlar amb els mestres en hores de classe.

Durant les hores de classe no s’ha de portar coses als alumnes (material escolar, claus, entrepans…) perquè s’obstaculitza la dinàmica de la classe. Es deixarà a Direcció.

Els mestres porten un control d’assistència i puntualitat a classe. Cal justificar totes les faltes que es facin. Les portes es tancaran cinc minuts després de les hores d’entrada.

Quan els alumnes utilitzin la discriminació, la violència i els maltractaments envers els seus companys, seran sancionats, aplicant el règim disciplinari que recull els drets i deures dels alumnes.

Cal que els pares portin el seu fill sense cap símptoma de malaltia o parasitisme, així també respectaran els períodes de baixa establerts per a cada malaltia i hauran de presentar els certificats mèdics que l’escola li demani.

Els nens no han de venir a l’escola amb cap manca d’higiene.

• DEURES DELS PARES O TUTORS LEGALS

a) Assistir a les entrevistes  personals i reunions col·lectives convocades pels professors, tutors o altres òrgans del Centre per tractar assumptes relacionats amb el rendiment i la conducta dels seus fills (…).

b) Comunicar a l’escola si el seu fill pateix malalties infeccioses, de contagi o parasitàries o altres que puguin incidir en el normal desenvolupament de l’activitat escolar. En cas de venir a l’escola, portar el justificant mèdic corresponent.

c) Justificar les absències dels seus fills davant del seu tutor.

d) Portar els seus fills puntualment a l’escola i justificar les seves absències.

e) Signar i complir la carta de compromís. Informar als fills/es el contingut de la carta de compromís.

• DEURES DELS I LES ALUMNES

L’estudi constitueix un deure bàsic dels alumnes que comporta l’aprofitament de les  seves  aptituds personals  i de coneixements que s’imparteixen amb la finalitat d’assolir una bona preparació humana i acadèmica. Aquest deure es concreta en les obligacions següents:

a) Assistir a classe, participar en les activitats acordades en el calendari escolar i respectar els horaris establerts.

b) Realitzar les tasques encomanades pels mestres en l’exercici de les seves funcions docents.

c) Respectar l’exercici del dret a l’estudi dels seus companys/es.

d) El respecte a les normes de convivència dins de l’escola.

e) Portar el material necessari per realitzar les activitats escolars.

f) Conèixer el contingut de la carta de compromís.

• CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

El director i les famílies del centre hauran de signar una carta de compromís educatiu, en la qual s’exposen una sèrie de compromisos que s’han de realitzar tant per part del centre com per part de les famílies per a fomentar molt més la responsabilitat i l’esforç de l’alumnat.

Podeu consultar la carta compromís en format pdf.

A continuació adjuntem tot el document de Normes de Funcionament de Centre

NOFC

• ALTRES PROJECTES DEL CENTRE: