L’Escola Agrària del Solsonès proposa una trentena d’activitats de formació contínua per aquest 2024

Fomentar que la formació sigui un procés permanent al llarg de la vida professional donat el context actual de globalització, competència i canvi tecnològic. Aquesta és la premissa de la formació contínua a l’Escola Agrària del Solsonès. Enguany, el centre presenta una oferta de vint-i-un cursos i set jornades tècniques referides als sectors rural i forestal.

En aquesta edició destaquen propostes com el taller exclusivament per a dones, el primer bloc del qual aborda la mecànica bàsica i la soldadura. L’objectiu del curs, que ja ha rebut nombroses inscripcions, rau a crear un espai segur d’aprenentatge i empoderament per tal que les assistents s’iniciïn amb confiança en un àmbit tradicionalment masculinitzat. Així mateix, hi ha noves convocatòries de cursos que van tenir una participació d’allò més reeixida en el curs passat. En són exemples la preparació per a la certificació europea de serra mecànica (ECC1-2), de la qual se’n proposen tres tandes, o les formacions de captura en viu d’espècies depredadores invasores, d’agricultura de precisió o de sanitat i higiene en l’àmbit de la caça.

Les jornades són gratuïtes i estan adreçades a tothom, mentre que els cursos són de pagament i es dirigeixen a treballadors en actiu, preferentment del sector agrari, ramader, forestal o rural. Puntualment, i sempre que hi hagi places disponibles, s’accepten persones que no estiguin en actiu o que pertanyin en altres sectors. En ambdós casos cal inscripció prèvia. En relació amb els cursos, la preinscripció es pot fer telemàticament aquí o trucant al telèfon 973 48 07 13. Per a les jornades, cal inscriure’s al portal RuralCat, per correu a aecasol.daam@gencat.cat o al telèfon 973 48 07 13.

Per a més informació, podeu consultar l’apartat de formació contínua.