Catskills 2022 de Jardineria i Paisatgisme a Solsona

El proper dimarts i dimecres 8 i 9 de març tindrà lloc, a la Sala Polivalent de Solsona, el Catskills de Jardineria i Paisatgisme. El Catskills és el campionat de Catalunya de formació professional on els alumnes d’ensenyaments professionals d’arreu del territori català competeixen en 38 oficis (skills) relacionats amb els estudis que estan cursant.

Aquests esdeveniment s’està organitzant conjuntament entre l’Institut Francesc Ribalta, l’Escola Agrària del Solsonès i el Gremi de Jardineria de Catalunya i tot i que aquest any la prova no serà classificatòria per al campionat Estatal es farà en format competició com en les passades edicions.

En la darrera edició dels el Catskills de Jardineria i Paisatgisme dos alumnes de l’Escola Agrària del Solsonès, l’Albert Casas Pelegrina i l’Albert Part Sirvent, van quedar campions i per aquest motiu es va proposar d’organitzar el pròxim campionat a Solsona i com que a l’institut Francesc Ribalta imparteixen el PFI d’Auxiliar de Vivers i Jardins vam pensar que seria una bona ocasió per unir-nos i organitzar-ho conjuntament.

La jornada té una durada de 2 dies i vindran Instituts i Escoles Agràries d’arreu de Catalunya a participar-hi, en total hi prendran part 14 equips. L’objectiu és enjardinar un espai de 15 m² amb diferents elements i dificultats durant dos dies, temps just per a una execució correcta inclús per a un jardiner professional. A partir d’un plànol i els diferents materials (fustes, terra, llambordes, plantes…) proporcionats per l’organització a tots els equips per igual s’ha d’executar l’obra plasmada en un plànol que se’ls lliurarà al començament de la prova.

Juntament amb el Catskills el dimecres 9/03 es farà també el Fòrum Professional de Jardineria on hi hauran expositors, tallers i conferències vàries. L’assistència a les xerrades organitzades pel gremi de jardiners i la projecció de la pel·lícula Entre Rosas que es farà al teatre comarcal el dia 8 a les 17h, està oberta a tothom, únicament cal confirmar assistència a forum@gremijardineria.cat

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *