El conservatori participa al FEMAP social

El Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP), juntament amb el Conservatori de Música dels Pirineus, amplia enguany la seva vocació d’arribar a tothom mitjançant el FeMAP Social, un programa que, tot coincidint amb la primera setmana del certamen, apropa la música clàssica i antiga a centres dedicats a col·lectius com ara la gent gran, persones amb diversitat funcional o bé col·lectius amb malalties mentals.

Aquest dilluns el FeMAP Social, amb el seu nou cicle ‘Música a domicili’, ha fet parada a la Seu d’Urgell amb dos concerts: al matí, al Centre de Dia de Salut Mental; i a la tarda, al Taller Claror. Un quartet de corda, format per alumnes del Conservatori dels Pirineus, ofereix als espectadors una selecció d’algunes de les peces i autors més coneguts i els convida a fer-ne la seva pròpia interpretació o bé a explicar quines sensacions els transmet aquesta música.

El FeMAP Social va començar dissabte a Puigcerdà, amb concerts a ADIS i la Residència, i aquest diumenge ha passat per la Residència Sant Roc de Bellver i la Residència de la Fundació Sant Hospital de la Seu. Aquest dimarts i dimecres anirà al Pallars i l’Aran, amb parades en centres d’atenció social de Sort, Esterri d’Àneu, Bossòst, la Pobla de Segur i Tremp. Finalment, dijous s’ha programat actuacions a Bagà, Avià i Berga; i divendres, a Ripoll i Sant Joan de les Abadesses.

Els alumnes que conformen el quartet són Abril Sánchez (violí), Martí  Esquius (viola), Quirze Puig (violí) i Ariadna Guàrdia (violoncel). Com a contrapartida, rebran un ajut per finançar els seus estudis. La direcció és a càrrec dels professors Eugeny Sokhatsky i Ivan Garriga.

Paral·lelament al cicle ‘Música a Domicili, també s’ha programat per tercer any la presència d’alguns d’aquests col·lectius als concerts del FeMAP. Així, als recitals que han ofert l’Escolania i la Capella de Música de Montserrat, divendres a la Seu hi van assistir membres del col·lectiu de dones del Consorci d’Atenció a les Persones i del Club Social El Picot; i dissabte a Puigcerdà, la fundació ADIS. El proper dia 13, l’Associació Salut Mental Pallars ha estat convidada al concert d’Illyria Consort a Escalarre; i el dia 14, els usuaris de la Residència Sant Bernabé podran veure el mateix grup a Berga. Finalment, membres de la Residència Verge de la Ribera assistiran al concert del Cor de Cambra Enric Granados a la Pobla de Segur, el 22 de juliol.

Font: Ràdio Seu

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *