Visita Centre Integral de Valorització de Residus del Maresme de Mataró.

El dijous 9 de novembre els grups de Cicle mitjà i Cicle superior van anar al Centre Integral de Valorització de Residus del Maresme a Mataró.

Allà van realitzar una visita presencial anomenada “Un Volt als Residus”, on van aprendre la necessitat d’un bon reciclatge i com els residus poden utilitzar-se per aconseguir energia.

També van gaudí de l’experiència “Maresme Circular Experiència Immersiva” que es tracta d’una experiència immersiva amb ulleres de Realitat Virtual que va permetre als nens i nenes descobrir el present i el futur del reciclatge.

Al migdia van anar a dinar al parc Central de Mataró.

Cicle Inicial

Tot i que el grup de Cicle inicial no va anar presencialment al Centre, sí que va fer el taller “Na Llum i els residus” a l’escola, on van tenir un primer contacte amb la feina que es fa amb els residus.

Cicle Mitjà

La setmana abans d’anar presencialment al Centre, els grups de 3r i 4t van fer a l’escola uns tallers relacionats amb l’energia produïda amb els residus que generem. Van aprendre què es fa en el centre per aprofitar-los i com es produeix energia.

Un cop al Centre, van veure un vídeo sobre com treballen i després van fer la visita on van poder veure en directe tot allò que els havien explicat a l’escola. Per acabar la visita els van posar unes ulleres de realitat virtual amb les que van gaudí d’una experiència impressionant.

Cicle Superior

Els alumnes de cicle superior també ens hem aventurat fora de les aules i hem visitat el Centre Integral de Valorització de Residus del Maresme, a Mataró. Aquesta sortida ha estat molt més que una simple excursió; ha estat una oportunitat per aprendre sobre la gestió de residus i, el millor de tot, descobrir el futur amb ulleres de realitat virtual.

Abans de la nostra visita al centre, vam tenir la sort de participar en un taller a l’escola. Aquest taller va ser molt enriquidor, ja que vam aprendre sobre la importància de la gestió responsable dels residus i com aquesta pràctica pot tenir un impacte positiu en el nostre entorn i el planeta en general. Vam explorar les diferents formes de reciclatge i vam entendre com la reutilització pot contribuir a la sostenibilitat del nostre medi ambient. El taller va servir com a preparació perfecta per a la nostra sortida imminent.

Un cop vam arribar al Centre Integral de Valorització de Residus, vam ser rebuts per guies informatius i entusiastes que van fer que l’experiència fos inoblidable. Vam tenir l’oportunitat de fer un recorregut per les instal·lacions i veure tot el procés de gestió de residus de prop. Va ser fascinant observar com els residus eren classificats, reciclats i, en alguns casos, valoritzats per convertir-los en recursos útils.

La part més emocionant de la nostra visita va ser quan ens van oferir la possibilitat de veure el futur amb ulleres de realitat virtual. Ens van submergir en un món imaginari on la gestió de residus era una pràctica exemplar i sostenible. Vam poder veure com la tecnologia avançada i les solucions innovadores estaven transformant la manera en què tractem els residus. Va ser una experiència que va despertar la nostra curiositat i ens va inspirar a imaginar un futur més verd i sostenible.

En resum, aquesta sortida al Centre Integral de Valorització de Residus del Maresme va ser molt més que una excursió; va ser una oportunitat per a nosaltres de prendre consciència del nostre paper en la preservació del medi ambient i d’explorar les noves fronteres de la gestió de residus.