Setmana pel Clima 2019

Del 20 al 27 de setembre està convocada a tot el món una setmana de mobilitzacions amb l’objectiu de conscienciar sobre la crisi climàtica. Els centres educatius hi tenen un paper important. En el nostre, també ens mobilitzem fent diferents accions al llarg de la setmana.

Els nens i les nenes de 5è han estat parlant a classe sobre quines mesures poden adoptar ells i elles per contribuir a la millora del clima. Han vist dos curtmetratges: Lemon (https://www.youtube.com/watch?v=0e2zK0v2XPA&feature=youtu.be) i Cuida l’aigua (https://www.youtube.com/watch?v=oKLhNpJWpXg&feature=youtu.be) que han servit com a introducció per fer un debat posterior.

També han fet cartells…

El divendres 27 tots els nens i totes les nenes de l’escola han pujat al pati, han esmorzat plegats i han explicat el que havien preparat prèviament a classe. Se’ls va demanar, prèviament, que portessin una peça de roba de color verd (samarreta, pantalons, mitjons…).

Cicle Inicial
En aquesta setmana del Clima, els nens i les nenes de 1r vam veure uns curts sobre el medi ambient. Després els vam comentar i vam donar idees de que podíem fer per estimar més al planeta Terra. Vam fer una fitxa representativa i després vam realitzar la nostra pancarta per exposar al pati.

Els nens i nenes de 2n han fet una activitat que consistia en reflexionar sobre el nostre planeta. Han arribat a la conclusió que volen un Planeta Terra  “content i feliç” , que  no volen un Planeta “trist i malalt” i per això l’hem de cuidar entre TOTS!

Cicle Mitjà
Els nens i les nenes de 3r han mostrat la feina sobre el medi ambient que havien fet a classe.

Els nens i les nenes de 4t han explicat els problemes que hi ha al planeta i el que podem fer per solucionar-los.

Cicle Superior
Els i les més grans de l’escola han preparat murals explicatius sobre el que caldria fer per solucionar els problemes que afecten al clima. Entre totes i tots es poden fer moltes coses per tal de millorar la greu situació que actualment viu el Planeta Terra.

Després han cantat la cançó del Medi Ambient.

Els nens i les nenes d’Educació Infantil i 1r d’EP han cantat i ballat la cançó del color verd.

Ha estat un dia diferent i enriquidor ple d’imatges boniques com aquesta.