Projecte sobre la fruita.

La darrera setmana de curs, a l’escola, s’ha parlat molt de la F🍊R🍏U🍓I🍇T🍍A.

Hem après moltes coses sobre aquest aliment, hem tastat algunes fruites ben bones, hem fet jocs de taula de fruites, hem après endevinalles, frases fetes, hem buscat fruites a diferents sopes de lletres…I, a sobre, ens ho hem passat molt bé! 🍉

Aquí en teniu la mostra…

EI3 🍎

Els nens i les nenes de P3 hem fet un projecte sobre les fruites. Ens hem preguntat si totes les fruites són dolces o hi ha fruites que siguin àcides com la llimona.

Primer aprenem d´on obtenim les fruites. Quins organismes naturals ens aporten les fruites. A partir de descobrir que dins de la poma hi ha llavoretes que si les plantem ens dóna una arbre fruiter que és la pomera. Aprenem com creix un arbre des de la llavor fins a la fruita.

El segon dia, portem a l’escola fruites diferents i les classifiquem per colors. Observem les formes i colors de les fruites i les fem amb plastilina i com ens han quedat molt boniques les posem en un plat de plastilina i ens ho emportem a casa el fruiter.

El tercer dia tastem el gust de les fruites i ens adonem que hi ha fruites que són àcides com la llimona i el kiwi i altres fruites són dolces com la pera i el plàtan. Classifiquem les fruites que tenim en fruites dolces i fruites àcides i les dibuixem.

L’últim dia del projecte reconeixem  les lletres i les paraules de dues fruites: pera i kiwi. Ordenem les lletres que formen aquestes dues paraules.

També fem una activitat plàstica amb les fruites i estampem amb una taronja, un kiwi, la pera i la poma i estampem en un fruiter.

EI4 🍊

Les girafes de EI4 han experimentat amb les fruites durant aquest Projecte i han realitzat diverses activitats com:– Treballar el procés de germinació de les plantes.

– Jugar al joc de olora o tasta on havien d’esbrinar a través dels sentits quina fruita era.– Crear el seu fruiter amb plastilina i també fer el seu fruiter en paper!

EI5 🍑

Els alumnes de la classe dels Elefants, han estat aprenent el cicle de creixement d´una planta, en aquest cas, el    d´una Pomera, des de que es planta la llavor, fins que dóna el seu fruit. Han après que les plantes per crèixer necessiten terra, aigua, llum del sol…També han après algunes de les seves parts, com per exemple, arrels, fulles, flors, fruit…Han fet un mural en el que queda ilustrat tot això que han après.

Aprofitant que a la classe tenim un arbre de primavera ple de floretes, les hem canviat per pomes. Ara ja sí tenim la nostra POMERA.

També han fet, amb plastilina, un fruiter ple de fruites variades en colors, textures, formes i sabors. Mireu com els ha quedat, si semblen de veritat!!!

1r i 2n EP 🍌

En el Cicle Inicial també hem realitzat aquesta setmana el projecte de “La Fruita”

A la 1a sessió cada grup cooperatiu va rebre un sobre on hi havia un puzzle. El van realitzar i van veure que sortia la imatge d’un plàtan. Tot seguit en un altre sobre es van trobar amb un trenca-frase i així van poder esbrinar la pregunta repte del projecte: PER QUÈ ÉS SALUDABLE MENJAR FRUITA?

A les classes de Música també han après la cançó “Fruites i verdures” de Dàmaris Gelabert.

A la 2a sessió tots els grups van construir un memory de fruita. Aquest joc constava de 20 fruites diferents amb el seu nom en català.

A la 3a sessió van rebre les fruites del memory i van fer una classificació per temporada. Cada grup ho va representar en un mural on les diferents fruites van quedar classificades per estacions.

A la 4a sessió els grups van rebre un sobre on hi havia informació sobre els hàbits saludables, pocs saludables i els beneficis de menjar fruita. Entre tots vam fer una classificació i la vam representar en un mural.

Finalment a la 5a sessió cada grup va fer una exposició oral per donar resposta a la pregunta repte del projecte.

Vídeo_1

Tots els dies els nens i nenes han estat molt motivats i motivades en el desenvolupament de les diferents tasques realitzades. A més de passar-ho molt bé, jugant amb el joc “Memory de fruites” que es van construir.

3r EP 🍓

Els nens i nenes de 3r han desxifrat la pregunta repte del projecte “Prenc prou fruita?” i per grups cooperatius s’han repartit les activitats a realitzar : un diagrama de barres fent una enquesta de les fruites que més i menys agraden als seus companys/es de classe, situar diferents fruites a un mapa del món, fer un calendari de les fruites durant  l’any i la  classificació de les fruites.

A continuació compartim els murals que han realitzat els i les alumnes:

També han fet unes broquetes de fruita molt bones !!! i un ventall com a manualitat.

4t EP 🍒

A 4t hem trobat la pregunta repte i hem repartit les preguntes per investigar.

També hem buscat els noms de les fruites en anglès i hem realitzat una activitat a Matemàtiques  sobre les fruites .

Hem fet un ventall relacionat amb les fruites i hem preparat la recepta per fer unes postres divertides!

5è EP 🍈

El grup de 5è ha estat fent el projecte de la fruita durant tota la setmana.

Han fet unes broquetes de fruita la mar de bones i plenes de vitamines. Algunes anaven acompanyades de xarop de xocolata ben bo també!

Han après noms de fruites i verdures en anglès a través d’una sopa de lletres gegant.

Han fet un memory de fruites i hi han jugat.

I han elaborat infografies a partir d’enquestes fetes prèviament.

Han fet i han jugat amb uns tres en ratlla de fruites.

6è EP 🍍

Han fet unes enquestes sobre diferents aspectes relacionats amb la fruita.

Les broquetes de fruita els han quedat ben maques i ben bones!

Algunes anaven amb un extra: xarop de xocolata!

Han fet tres en ratlla de fruites.

Infografies a partir d’unes enquestes fetes prèviament.

Han fet un memory de fruites i hi han jugat.

Tot plegat, ha estat una setmana diferent i plena de les vitamines de la fruita. Bon profit a tothom!!! 🍊🍒🍐