Projecte naturals Cicle Superior: La matèria

Aquest trimestre els alumnes de Cicle Superior hem anat una mica més enllà del llibre a l’assignatura de Ciències del Medi Natural. Hem realitzat un projecte sobre la matèria i els materials, en el qual hem après amb les nostres pròpies mans els continguts de la unitat.

Primer vam plantejar-nos diferents preguntes a partir d’una pluja d’idees, la qual va servir per poder escollir quina seria la pregunta d’investigació de cada grup. A continuació, vam crear diferents hipòtesis d’aquestes preguntes investigables i vam dedicar diferents sessions a buscar informació per a contrastar-les i saber si confirmàvem o no les nostres hipòtesis.

Un cop feta la investigació vam haver de pensar de quina manera podíem demostrar empíricament tota informació que havíem trobat. Cada equip de treball vam decidir un experiment o prova que ho demostrés i vam tenir la oportunitat de fer-lo a l’aula per ensenyar-lo als nostres companys.

D’aquesta manera vam finalitzar el projecte de la matèria i els materials, valorant-lo després a partir d’una activitat tots junts a l’aula.