Projecte EI4: LES GIRAFES

Tots els infants d’infantil hem realitzat el projecte d’aquest trimestre sobre els animals, però cada classe s’ha especialitzat en el seu animal com nom de l’aula que correspon. A nosaltres ens han tocat les girafes!

Durant la primera sessió hem estat parlant i debatent sobre moltes coses relacionades amb les girafes com: què mengen, com dormen, com beuen aigua, quines son les seves parts del cos… També hem escoltat una cançó súper divertida i molt canyera sobre les girafes. La podeu trobar fent clic a aquest enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=yWPQp3cuz60 També hem pintat una súper girafa gegant que hem penjat en un mural comú amb tot infantil on també s’ha col·locat una papallona (I3) i un elefant (I5).

Durant la segona sessió hem vist quines formes la conformen. Un cap ovalat, un coll rectangular, un cos ovalat, unes cames rectangulars i dues petites banyes rectangulars amb dues rodones a les puntes. Hem estat jugant amb aquestes formes per formar les nostres girafes i, un cop acabat, hem fet una fitxa sobre les parts de les girafes. Hem après un munt de paraules noves com: ossicorn, mussell, peülles o llom. Hem après a escriure-les i hem enganxat les parts de l’animal al mural que vàrem començar la primera sessió.

Durant la tercera sessió hem parlat sobre l’alimentació de les girafes. Hem agafat diferents aliments que teníem a l’escola per esbrinar si les girafes ho mengen o no. Hem après que les girafes son animals herbívors, per tant, s’alimenten de plantes, tot i que si en alguna fulla hi ha un cuc i no el veuen, potser també se’l poden menjar. Per acabar la sessió vam fer una fitxa sobre l’alimentació, on han hagut de pintar aquelles imatges de les que es nodreixen les girafes.

12 joguines protagonitzades per aliments sans | Etselquemenges

Durant la quarta sessió hem treballat la reproducció de la girafa. Primer de tot he preguntat als infants com pensen que les girafes neixen; si de la panxa de la mare o d’un ou. Algun dels infants de l’aula ha afirmat que surten de la panxa de la mare, d’altres que d’un ou i algun, no han volgut mullar-se i han coincidit amb no saber-ho. Després d’un petit debat i reflexió, amb els coneixements que tenim de les girafes, hem vist un vídeo sobre com neixen les girafes. Hem vist que són vivípars, és a dir, que surten de la panxa de la mare, amb una placenta. Els infants s’han quedat bocabadats veient com els nadons de girafa cauen a terra i no es fan mal. També s’han adonat que les girafes, quan neixen, no tenen banyes (com havíem treballat dies previs) i, finalment, s’han sorprès de lo ràpid que es posen de peu i caminen, en acabat de néixer (20 o 30 minuts més tard). Si voleu veure aquest vídeo tan interessant amb els més petits de la casa, el deixo a continuació: https://www.youtube.com/watch?v=ZmShwHpJSmc Els alumnes de la classe de les girafes els ha encantat.

Durant la cinquena sessió hem treballat l’hàbitat de les girafes, on en alguns casos, coincideix amb l’hàbitat d’un tipus d’elefants (la classe d’I5 de l’escola els està treballant): La Sabana. Hem estat veient què és la sabana, quines són les característiques de la Sabana i quins altres animals hi podem trobar. En aquesta sessió hem decidit fer una activitat conjuntament els infants d’I3 (les papallones), I4 (nosaltres les girafes) i I5 (els elefants), i hem creat una sabana entre tots i totes, amb paper d’embalar de color groc i pintura de color marró i verda. Finalment, hem penjat aquest mural al passadís de l’escola perquè tots els infants la poguessin veure, amb el títol “El seu hàbitat és: la Sabana“. Ha quedat preciós i hem après un munt de la Sabana.

Durant la sisena sessió els infants de la classe de les girafes i els infants de la classe dels elefants, hem pujat al pati per fer allà la sessió plegats. Les mestres han dibuixat al terra del pati de l’escola un elefant i una girafa amb mides reals, perquè els infants poguessin veure i experimentar la magnitud real d’aquests animals. Tota la classe dels elefants ha pogut entrar dins la girafa, i tots els infants de la classe de les girafes hem cabut dins la panxa de l’elefant. Fins i tot hi hem cabut estirats i estirades! Ha estat una sessió d’allò més entretinguda i divertida. Quins ullals més grans tenen els elefants! I el coll de les girafes feia la mateixa mira que 6 nens/es de l’aula de les girafes estirats i estirades al terra!

Durant la setena sessió d’aquest projecte hem treballat la petjada de les girafes. També, amb mides reals, hem comparat la mida de la nostra petjada amb la petjada d’una girafa i és molt més gran! Tots i cadascun dels infants de l’aula, han pogut experimentar la diferència de mida entre el seu peu i la petjada d’una girafa. Quina bogeria!

Finalment, la sessió 8, ha estat una sessió de tancament. La mestra ha repartit una autoavaluació als infants de l’aula per veure totes les coses que han après sobre les girafes i acomiadem aquest projecte amb la cançó de les girafes, que ens acompanyarà el que queda de curs.