Projecte d´EI: El Pol Nord

Els nens i les nenes d´Educació Infantil han fet un projecte educatiu sobre el Pol Nord.

El projecte comença quan una cartera del barri de la Marina arriba a l´escola a portar un paquet i una carta. El paquet resulta ser una óssa Polar, la Nucca, que segons explica la carta, ha tingut un accident, ha perdut la memòria i no recorda ni qui és ni on viu. Ens demana auxili perquè l´ajudem a tornar a casa seva. Els nens i les nenes d´EI, després d´escoltar la carta molt atentament, es proposen fer tot el que estigui a les seves mans per a què torni amb la seva família. El primer que fan es acollir-la a la seva escola, esperant que es recuperi ben aviat.

A continuació, fan una feina d´investigació. Busquen en un mapa on està el Pol Nord i a quina distància queda de la nostra ciutat, Barcelona.

Descobreixen que el Pol Nord està cobert de neu, per la qual cosa, en una de les sessions del projecte fan neu.

Les papallones han tingut l’experiència del fred i de la calor: han omplert una glaçonera amb aigua per fer glaçons i l’ han posat al congelador. Han tocat el gel i han notat la sensació del fred del POL NORD. S´han posat bosses de plàstic a les mans per poder jugar més estona amb el gel i no tenir tant de fred. També han posat els glaçons a prop de la calefacció i han vist que es desfeien i es convertien en aigua.

També fan glaçons de colors.

Les Girafes i els Elefants també recorden el que deia la carta del desgel, i volen experimentar en primera persona què significa allò que explicava la Nucca de que s´estava convertint en un animal en extinció per culpa del canvi climàtic i l´escalfament de la terra. Comproven com el gel amb la calor es desfà, de la mateixa manera que s´estan desfent els Pols amb el canvi climàtic i de quina manera això provoca que desapareguin els animals que allà hi viuen, com la Nucca.

Els infants investiguen a través de contes i vídeos característiques dels diferents animals que viuen en el Pol Nord, com ara, la foca, la morsa, el narval, l´efefant marí…

Han reproduit l’hàbitat de l’ós polar. Han pintat de blau arròs per fer el mar. Han aprofitat les safates de porexpan per fer el gel i hi han posat l’ós polar i una foca.

Els Elefants miren un vídeo molt interessant.

Després d´investigar molt sobre els animals del Pol Nord, fem una fitxa tècnica amb les seves característiques.

Però no només investiguen sobre els animals, també sobre els habitants que allà hi viuen. Els infants fan una fitxa d´un esquimal, al qual li enganxen paper de seda marró i boletes de cotó blanc.

També pinten les mascotes de la seva classe, la Rita i el Leo, als quals han vestit d´esquimals. Què macos que han quedat!!!

Fan un iglú, la casa on viuen els esquimals, amb les petjades de les seves mans.

Fan un treballet, un ós polar, que s´emporten a casa.

Els infants d´Infantil ja estan en la recta final del seu projecte. Les papallones fan en paper un resum amb tots els habitants del pol nord que han conegut: l’ós polar, la foca, la morsa, els esquimals i la seva casa: l’iglú.

Els més grans fan una petita exposició davant de tota la classe, exposant el que han après.

Finalment, se´ls ha lliurat un Carnet amic/ga de l´ós polar. Estan supercontents i contentes!!!

La Nucca ha de tornar al seu país, i entre totes les classes d´infantil l’hem ajudat a preparar la maleta. Hem posat un bitllet d´avió, una foto de cada grup perquè no s´oblidi mai de nosaltres, una carta de comiat i un bonic dibuix amb molts cors. 💚💛💜

Cuida´t molt Nucca!!! Et trobarem molt a faltar!!!

Moltes  gràcies a les famílies per col·laborar en aquest projecte que tant ens ha agradat a tots i a totes, i del que tant hem gaudit alumnes i mestres.