Durant aquest segon trimestre de curs, l’alumnat de Cicle Inicial hem fet un projecte sobre les abelles.
Com a element sorpresa va venir a presentar el nostre projecte el personatge de l’abella Maia i ens va llegir una carta que ens va agradar molt.
Ens va transmetre quin seria l’objectiu del projecte i ens va fer arribar el seu propòsit d’acompanyar-nos i guiar-nos en les propostes que portaríem a terme.
També ens va repartir a les diferents classes de 1r i 2n i per grups cooperatius els puzzles a realitzar per a descobrir la pregunta repte amb una imatge adjunta relacionada:
“Per què són importants les abelles?”
ACTIVITATS:
- Descobrim la pregunta repte:
1r
2n
- Pluja d’idees: Què volem saber?
Després vam realitzar una avaluació inicial per saber el que ja sabíem sobre les abelles i un llistat entre tota la classe a la pissarra amb preguntes sobre el què volíem saber.
1r
2n
- Repartim les preguntes a investigar per grups cooperatius:
A continuació i per grups cooperatius ens van repartir les diferents preguntes a investigar que vam poder consultar amb l’ajut dels nostres familiars a casa.
Les preguntes a investigar van ser:
- Què és i com és una abella?
- Quines classes d’abelles n’hi ha?
- Com neixen les abelles?
- Què aprofitem les persones de les abelles ?
- Qui té cura de les abelles? Explica el seu ofici.
- Exposició de les preguntes a investigar per grups cooperatius1r i 2n :
- Observació audiovisual a l’aula d’un vídeo explicatiu sobre les abelles.
1r
2n
- Descobrim les diferents parts d’una abella:
1r
2n
- Veiem la pel·lícula “L’abella Maia:
1r i 2n
- Observació audiovisual: vídeo explicatiu dels diferents tipus d’abella ( reina, abellot i obrera), mural explicatiu dels diferents tipus d’abella i fitxa individual de reforç-ampliació.
1r
2n
- On viuen les abelles? L’alumnat de Cicle Inicial ha fet l’elaboració d’un rusc: s’han explicat les característiques, s’han repartit les plantilles individuals a cada alumne i les han pintat i retallat respectivament. Cada classe ha fet el seu propi rusc.
1r
2n
- El Cicle Vital de les abelles: Com neix l’abella?
1r
2n
- La pol•linització : visualitzem vídeos explicatius sobre la pol•linització i fem el mural de la pol•linització entre tots els grups cooperatius.
1r
2n
- L’apicultor:
1r
2n
- Observació amb lupa d’una abella:
1r
2n
- Tastet de torrades amb mel
1r
2n
- Entrega dels detallets de la mel als alumnes per part de l’abella Maia
1r
2n
Comentaris recents