Projecte Cicle Inicial “Les abelles”

Durant aquest segon trimestre de curs, l’alumnat de Cicle Inicial hem fet un projecte sobre les abelles.

Com a element sorpresa va venir a presentar el nostre projecte el personatge de l’abella Maia i ens va llegir una carta que ens va agradar molt.

Ens va transmetre quin seria l’objectiu del projecte i ens va fer arribar el seu propòsit d’acompanyar-nos i guiar-nos en les propostes que portaríem a terme.

També ens va repartir a les diferents classes de 1r i 2n i per grups cooperatius els puzzles a realitzar per a descobrir la pregunta repte amb una imatge adjunta relacionada:

“Per què són importants les abelles?”

ACTIVITATS:

• Descobrim la pregunta repte:

2n

• Pluja d’idees: Què volem saber?

Després vam realitzar una avaluació inicial per saber el que ja sabíem sobre les abelles i un llistat entre tota la classe a la pissarra amb preguntes sobre el què volíem saber.

2n

• Repartim les preguntes a investigar per grups cooperatius:

A continuació i per grups cooperatius ens van repartir les diferents preguntes a investigar que vam poder consultar amb l’ajut dels nostres familiars a casa.

Les preguntes a investigar van ser:

• Què és i com és una abella?
  • Quines classes d’abelles n’hi ha?
  • Com neixen les abelles?
  • Què aprofitem les persones de les abelles ?
  • Qui té cura de les abelles? Explica el seu ofici.

• Exposició de les preguntes a investigar per grups cooperatius1r i 2n :

• Observació audiovisual a l’aula d’un vídeo explicatiu sobre les abelles.

2n

• Descobrim les diferents parts d’una abella:

2n

• Veiem la pel·lícula “L’abella Maia:

1r i 2n

• Observació audiovisual: vídeo explicatiu dels diferents tipus d’abella ( reina, abellot i obrera), mural explicatiu dels diferents tipus d’abella i fitxa individual de reforç-ampliació.

2n

• On viuen les abelles? L’alumnat de Cicle Inicial ha fet l’elaboració d’un rusc: s’han explicat les característiques, s’han repartit les plantilles individuals a cada alumne i les han pintat i retallat respectivament.  Cada classe ha fet el seu propi rusc.

2n

• El Cicle Vital de les abelles: Com neix l’abella?

2n

• La pol•linització : visualitzem vídeos explicatius sobre la pol•linització i fem el mural de la pol•linització entre tots els grups cooperatius.

• L’apicultor:

2n

• Observació amb lupa d’una abella:

2n

• Tastet de torrades amb mel

2n

• Entrega dels detallets de la mel als alumnes per part de l’abella Maia