Parlem de Reciclatge a 2n!

Avui hem tingut una visita molt especial a 2n. La mare del Pau ha vingut a la classe a parlar-nos sobre el reciclatge.

Primer de tot ha formulat algunes preguntes als alumnes sobre el tema (Què és? Com creieu que podem generar menys residus?) i, seguidament, ens ha comentat com ho podem fer: a través dels contenidors de diferents colors que tenim al carrer, dels petits i grans punts verds de la nostra localitat i a través dels abocadors a gran nivell.

La Laura ens ha dit que moltes de les deixalles que fem les podem reutilitzar i ens ha mostrat alguns exemples molt originals i atractius…

També ens ha explicat la regla de les 3R (REDUIR, REUTILITZAR i RECICLAR) per tenir cura del medi ambient, per reduir els residus, prendre consciència i ser consumidors més responsables.

Després, de manera pràctica, la Laura ha animat per grups a abocar alguns objectes als diferents contenidors:

• Groc: Envasos o embolcalls que siguin de plàstic o de metall. Aquí s’inclou també el tetrabric, tot que moltes persones ho confonen amb un envàs de cartró.
  • Blau: Es destina a ell el paper i les caixes de cartró plegades.
  • Verd: S’empra per tirar envasos de vidre. Només envasos: no és apte per a vaixelles, vidres de mobles, de bombetes, etc.
  • Marró: Matèria orgànica.

Finalment, han tingut la possibilitat de decorar una petita caixa feta de taps de plàstic que cada alumne s’ha quedat com a record de l’activitat.

Ha estat un tema molt interessant. Que els nens i nenes aprenguin la importància de reciclar i com fer-ho és una tasca de tots: pares, escola i societat. Només així creixeran amb la mentalitat que cadascun de nosaltres pot aportar el gra de sorra per fer d’aquest un món més net i millor!

Moltes gràcies Laura!!