Parlem de piles a 5è (Apilo XII)

Els nens i les nenes de 5è han rebut la visita de la Maria, monitora del programa Apilo XII, que els ha explicat moltes coses sobre les piles i sobre la campanya de recollida de piles usades que començarem a fer aquest curs a la nostra escola. Els ha remarcat la importància de reciclar piles per dos motius fonamentals: contaminen molt si no es reciclen i es poden reutilitzar els materials. També els ha explicat com és una pila per dins. De mitjana, cadascú de nosaltres té 20 piles a casa. Les piles botó contenen mercuri, un material molt tòxic i contaminant. Una pila botó pot contaminar 600.000 litres d’aigua.

A continuació han fet una pila amb tres elements: una llimona, un clau i una moneda. La llimona té suc i és àcida i això fa que deixi passar l’electricitat.

Han fet un circuit amb 4/5 llimones i cables conductors.

I voilà! Se’ls han encès les bombetes connectades al circuit, la qual cosa vol dir que ho han fet tots i totes molt bé.

Què podem fer nosaltres per reduir el consum de piles?

1- Escollir productes sense piles.

2- Fer servir piles recarregables.

3- Buscar energies alternatives.

4- Reaprofitar les piles per a aparells amb menys consum.

I…enviar piles al Planeta Reciclatge!

Totes les piles que es recullen a Catalunya es reciclen al Centre de Recuperació de Piles i Làmpades al Pont de Vilomara (Bages).

A Catalunya, en total, es recicla un 41,8%. L’any 2020 a Espanya s’ha d’arribar, per llei, al 50% de piles reciclades. A Catalunya es reciclen el 75% de piles des que es fa la campanya Apilo XII a les escoles. Fa 6 anys que es fa.
Us convidem a portar moltes piles a l’escola per a poder-les enviar a RECICLAR.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *