P4 el Projecte: PICASSO

Els nens i nenes de P4 han començat el projecte d’aquest trimestre: PICASSO.

Vam partir d’una pregunta  amb la que intentàvem involucrar les famílies en el projecte. Els donem el nom del quadre i amb l’ajuda dels pares havien de descobrir el nom del pintor autor del quadre. Vam pintar la reproducció del quadre i el vam portar cap a casa el divendres.

A partir d’aquí vam anar aprenent coses sobre la vida de PICASSO.

Vam veure que en els seus quadres es representaven molts estats d’ànim del pintor a partir del colors que utilitzava i dels personatges que hi apareixien.

El color blau va ser important durant un temps de la seva vida per representar la tristor i solitud. Aquest temps es va anomenar ÈPOCA BLAVA.També les expressions facials i corporals dels personatges que pintava eren una manera de transmetre aquest sentiment. Nosaltres vam reproduir un quadre i també vam experimentar amb les diferents tonalitats del blau: blau cel, blau marí, blau verd. Vam estar barrejant pintures per aconseguir diferents tonalitats de blau.

També vam experimentar amb papers de tons de blau diferents.

Anys més tard Picasso va a viure al costat d’un circ i les seves obres canvien en color i temàtica així com els personatges a qui representa.

El seu estat anímic canvía i comença a pintar amb tons roses. Amb els nens també hem experimentat amb les tonalitats del vermell, rosa, etc…

Picasso en aquesta època pinta molts arlequins. Els nens van decorar la roba dels arlequins amb gomets de colors.

La següent etapa de Picasso va ser l’etapa CUBISTA. En aquesta fa servir moltes figures geomètriques. Però també va fer moltes cares. Els nens han entès aquestes “cares” tant especials que pintava Picasso.

Han dibuixat la cara d’una nena de front i de perfil en un full de plàstic i han vist que apareixen els mateixos elements que en els quadres de Picasso on es veuen 3 ulls, 2 nassos, 2 boques.

A partir d’aquí han pogut fer una cara cubista amb elements de la cara en diferents posicions i enganxant-los en una rodona de la cara.

La següent sessió hem treballat un altre quadre molt important de Picasso: EL GUERNICA

Aquest va ser un quadre on Picasso va representar la guerra i el bombardeig sobre el poble de Guernica. Aquí hem pogut treballar amb els nens el reconeixement de les expressions dels personatges que apareixen, són unes expressions facials i gestuals de patiment, por, angoixa i mort. També els colors: blanc i negre representen aquests sentiments.

Els nens ho han reconegut molt bé i han fet el seu propi quadre.

També hem pintat entre tot infantil una versió del Guernica en colors.

L’ESCULTURA DE PICASSO

En l’última sessió van descobrir en els llibres de consulta de la biblioteca que Picasso també va fer escultures i amb  diferents tècniques. Però la que més li agradava era fer servir materials vells que ja no els aprofitaria més com: cistells, sabates velles, etc.. i a partir d’aquests elements Picasso els combinava i recobria amb altres materials i pintures i es convertien en parts de personatges diferents com: cabres o nenes gronxant-se en un gronxador.

Els nens/es de P4 també van fer les seves escultures a partir d’elements que teniem a mà com: tubs de cartró de paper de lavabo, tires de colors, pasta de macarrons, etc.

Hem fet un mural-resum amb totes les coses que hem après de Picasso.