NOTICIARI a Primària

Per primer cop aquest curs, hem iniciat un projecte d’escola anomenat NOTICIARI ALFAGEME. Hi participen tots els cursos de Primària i es realitza durant una hora a la setmana. En aquesta estona, els infants pensen i redacten notícies del seu entorn proper. Poden ser de la classe, de l’escola i del barri. S’han mostrat molt motivades i motivats aquest primer trimestre. Aquí teniu una mostra de tot el que han anat fent.

Noticiari Cicle Inicial

Durant aquest primer trimestre de curs, els  nens i nenes de 1r i 2n hem  fet una recopilació dels moments més significatius del nostre dia a dia a l’escola en forma de notícia i ho volem compartir amb tots/es vosaltres.

Els titulars que hem triat són:

• La Fada de les Dents visita Cicle Inicial.
  • Els nens i nenes de CI comencen l’activitat de piscina.
  • Concurs de dibuix “Joc del Fantasma”.
  • Sortida al port de Vilanova i la Geltrú i Sitges.
  • Celebrem la Castanyada i Halloween.
  • Apadrinament Lector al diari de la Marina.
  • La higienista dental visita als alumnes de 1r i 2n.
  • Cicle Inicial visita el Jardí Botànic de Barcelona.

Voleu veure el nostre Noticiari? Esperem que us agradi!

1r

2n

Noticiari Cicle Mitjà

Els nens i nenes de 3r i 4t han anat recollint tot allò que ha anat passant durant aquests primers mesos de curs per fer un recull pel seu noticiari. Abans, però, han estudiat què és una notícia, les seves parts, quines són les preguntes que ha de respondre per ser una bona notícia i en quines formes ens pot arribar, ja sigui visualment, oralment, per escrit o en forma de vídeo.

Aquests són les evidències de la feina que han fet aquest primer trimestre.

Les notícies més remarcades i escollides han estat: l’inici de curs més aviat amb les hores lúdiques i monitors de lleure, les sortides al punt verd, a l’exposició de la biblioteca i al BSC, la seva participació en el projecte de Padrins Lectors, la utilització de les noves tablets a la classe i, com a notícia curiosa, el retorn de desenes de pilotes perdudes.

Noticiari Cicle Superior

Els nens i nenes de 5è i 6è hem conegut a fons quines són les parts comunes de les notícies als diaris, així com els tipus de diferents notícies que hi podem trobar, d’aquesta manera vam elaborar una plantilla per a poder produir les nostres pròpies notícies. També, a mesura que el curs avançava, hem anat recollint els successos més importants i destacables i els hem dutl’aula, per treballar-los en forma de notícia. Aquest trimestre ens hem centrat en la premsa escrita, potser més endavant podríem centrar-nos en un mitjà audiovisual, qui sap…

Els titulars d’algunes de les notícies que hem tocat a 5è són: Noves tendències de la tardor 2022, Excursió al Museu Marítim de Barcelona, Excursió a Sitges, Intercanvi de cartes a 5è de primària o El partidàs de futbol a Sitges.

Els titulars d’algunes de les notícies que hem tocat a 6è són: Un dia a Sitges, El gran partit del segle, El menjador. Crítica gastronòmica, o Angoixa a l’autocar.