Noticiari a Primària

Aquest segon trimestre seguim amb el projecte d’escola anomenat NOTICIARI ALFAGEME a Primària. Els infants segueixen molt motivats per recollir i redactar notícies que ocorren al seu voltant: aula, escola, barri…

Aquí teniu una mostra de tot el que han anat fent.

Cicle Inicial

El Noticiari Alfageme és un projecte que es realitza durant tot el curs.
A 1r i 2n es desenvolupa durant  una sessió setmanal  amb notícies properes a l’escola en format paper que també s’enregistra en un àlbum de manera que les pot veure i es pot compartir amb tot l’alumnat del centre al final de cada trimestre.
El Noticiari consta d’un titular, i de diferents apartats diferenciats que donen resposta a les preguntes “Qui?, On?, Quan?, Què?” i, al final, un dibuix lliure relacionat.
Aquesta activitat potencia que els i les alumnes estiguin atents a l’entorn .Amb aquest recurs ells aprenen a interessar-se pel que passa al seu voltant i a comunicar-ho per diferents mitjans, com a receptors, que és el més habitual, però també com a productors amb el llenguatge oral i escrit, que són els tradicionals de l’escola.
Durant aquest 2n trimestre , les nenes i els nens de Cicle Inicial han treballat les següents notícies:
  • Cicle Inicial porta una joguina a classe.
  • Fan d’artistes a Cicle Inicial!
  • Cicle Inicial comença el projecte “Les abelles”.
  • Celebrem el dia escolar de la Pau i la No Violència.
  • Cicle Inicial exposa en el projecte “Les abelles”.
  • Cicle Inicial prepara la seva disfressa.
  • L’escola celebra el Carnaval.
  • Cicle Inicial visita el Museu d’Arqueologia.

1r

2n

Cicle Mitjà

3r

Aquest trimestre hem continuat amb molta més traça i participació la redacció de les notícies viscudes.

Hem escrit més acuradament les notícies i fins i tot hem pensat quina ha sigut la notícia més interessant.

4t

A la redacció de 4t hem seleccionat les millors notícies per a fer el recull trimestral. Primer, hem intentat respondre totes les preguntes que ha de contestar una notícia perquè estigui completa i després hem redactat la notícia.

Els moments més interessants del trimestre han estat : La visita al Parc de Bombers de la Vall d’Hebron on vam poder pujar a un camió de bombers de veritat; la sortida al Teatre de la Zona Nord, on vam veure una obra en anglès vam participar com si fóssim actors i vam cantar i ballar; la setmana de Carnaval i els dies de commemoració del Dia de la Pau i del Dia internacional de la dona.

Cicle Superior

En aquest segon trimestre, els infants de 5è de primària han seguit amb diferents parts del projecte de Noticiari.
Després d’aprendre les diferents parts d’un diari en el primer trimestre (titular, subtítol, text, fotos, peu de fotos, etc.), en aquest segon trimestre hem desenvolupat estratègies de cerca d’informació en un diari, i hem pogut observar i analitzar diaris reals, on els infants han vist que una notícia a un diari no té per què tenir totes les parts de la mateixa manera, a més a més que no té perquè està redactada de la mateixa forma.
Tanmateix, hem après a diferenciar les diferents tipologies de notícia que tenim, com per exemple: els successos, les notícies internacionals, la columna d’opinió, la crítica gastronòmica, la notícia esportiva, etc.
Vam fer anàlisi de diferents tipus de notícies, i també vam continuar ampliant la base de dades del nostre noticiari, de manera digitalitzada, per finalment editar-lo per publicar-lo a finals del tercer trimestre.

En aquest segon trimestre, els infants de 6è de primària han seguit amb diferents parts del projecte de Noticiari.
Després d’aprendre les diferents parts d’una notícia a un diari en el primer trimestre (titular, subtítol, text, fotos, peu de fotos, etc.), en aquest segon trimestre hem desenvolupat estratègies de cerca d’informació en un diari, i hem pogut observar i analitzar diaris reals, on els infants han vist que una notícia a un diari no té per què tenir totes les parts de la mateixa manera, a més a més que no té perquè està redactada de la mateixa forma.
Tanmateix, hem après a diferenciar les diferents tipologies de notícia que tenim, com per exemple: els successos, l’entrevista, les notícies internacionals, la columna d’opinió, la crítica gastronòmica, la notícia esportiva, etc.
Vam fer anàlisi de diferents tipus de notícies, i també vam continuar ampliant la base de dades del nostre noticiari, de manera digitalitzada, per finalment editar-lo per publicar-lo, probablement en un format audiovisual, a finals del tercer trimestre.