Projecte de Cicle Inicial: El conill d’Índies és un conill?

A Cicle Inicial hem fet el projecte “El conill d’Índies és un conill?”. La motivació ha estat que cada vegada que realitzàvem el projecte, rebíem una carta d’un investigador d’animals anomenat Walter que ens engrescava a resoldre els reptes que proposava.

El 1r repte va ser que cada grup cooperatiu va rebre un sobre amb un puzle diferent i després van rebre un altre sobre amb un trenca-frase per esbrinar la pregunta del projecte. On descobreixen que tots els puzles són conills d’Índia i la trenca-frase és el títol del projecte.

El 2n repte que ens proposa en Walter és que ell té un conill d’Índies i ha de marxar de viatge però sap que a l’escola hi ha una gàbia molt gran. Per tant ens demana que investiguem com adaptar aquesta gàbia i que necessitaria el seu conill d’Índies per viure bé i que no li falti de res. Els nens i les nenes de Cicle Inicial van fer una pluja d’idees i cada grup cooperatiu se’n va emportar una pregunta per investigar a casa.

Com que tots els grups han fet molt bé la feina, rebem una 3a carta del Walter amb la seva conilleta d’Índies en la qual ens explica que es diu Nata i vol que la cuidem mentre ell està de vacances.

El 3r repte que ens envia en Walter és un paquet ple de llibres sobre conills d’Índies i conills per investigar i resoldre la gran pregunta: “El conill d’Índies és un conill?”. Cada grup cooperatiu amb l’ajut de la informació que van buscar a casa i la que busquen en els llibres que els hi envia en Walter fan un mural resum de cada temàtica, com per exemple: Que mengen? On viuen? Què necessiten per viure com a mascota? Diferències i semblances entre un conill i un conill d’Índies, entre altres.

També ens visita a l’escola el conill de l’Izan i així podem veure les diferències i semblances entre un conill d’Índies i un conill.

Els grups cooperatius de 1r i 2n acaben i exposen el seus murals explicatius.

El 4t i últim repte que ens demana en Walter és que tots els nens i nenes de cada grup cooperatiu exposin el seu mural, anomenin el que han après del conill d’Índies i finalment responguin a la gran pregunta del projecte:

“EL CONILL D’ÍNDIES ÉS UN CONILL?”