EI5 Projecte: Els dinosaures

La classe dels Elefants, durant aquest primer trimestre de curs, ha estat fent un projecte sobre els Dinosaures. L´idea va sortir quan un dia els alumnes d´Infantil es troben unes petjades de dinosaures pel passadís de l´escola. A partir d´aquesta troballa la pregunta que se´ls hi fa és la següent : Encara existeixen els dinosaures?

Els nens i les nenes comencen a portar tot tipus de material relacionat amb els dinosaures: revistes, ninos, contes, dibuixos, puzles, cançons…que ajuden a tractar i ampliar aquest projecte tant interessant per tots i totes.

Una vegada que aprenen i coneixen el nom d´alguna espècie, decideixen pintar entre tots i totes un Triceratops, un dinosaure herbívor amb tres banyes, que posteriorment, enganxaran a un mural del passadís de l´escola.

Després d´alguna sessió i de mirar revistes i contes, els nens i les nenes ja coneixen moltes de les característiques dels dinosaures que estan treballant i que han portat a classe.  A partir d´aquest moment els alumnes fan una classificació. Una taula agafa tots els voladors, com ara, el Pteranodon i el Pteradàctilus. Una altra taula agafa tots els Tiranosure Rex, el rei dels dinosaures. D´altra taula tria els Diplodocus, que són els que tenen el coll molt llarg.

En aquesta sessió i després de realitzar una fitxa tècnica sobre el Diplodocus, els alumnes decoren un amb un bastonet de l´oïda i pintura. Mireu el resultat!!!

En aquesta sessió els alumnes descobreixen que els dinosaures, per molt impossible que els hi semblava, són ovípars, és a dir, neixien d´un ou, evidentment, d´ou d´una mida enorme. Fan un treballet moníssim!!

Però també han après a fer dinosaures amb plastilina. Són uns genis!!!

En una de les últimes sessions, fan un fòssil de dinosaure amb fang tou. Cadascú decideix de quin dinosaure vol fer el seu fòssil.

Per últim, i quan ja han descobert el motiu pel qual els dinosaures es van extingir, fan un treballet final, com a resum de tota la informació que han adquirit al llarg d´aquest trimestre.

Com es reproduïen, com s´alimentaven, com eren les seves petjades, com es desplaçaven, com eren les seves mides, com s´anomenaven les parts del seu cos, conèixer el nom d´algun dinosaure…tot això ho han après amb molt interès i motivació, participant activament en el seu aprenentatge i disfrutant molt a l´aula en cada sessió realitzada.

Moltes felicitats Elefants!!!

I gràcies famílies per la vostra col·laboració.