DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

El dia 8 de març és el Dia Internacional de la Dona, una jornada dedicada a les dones d’arreu del món.  Els objectius prioritaris d’aquesta celebració són:

-Celebrar tot el que han aconseguit les dones.

-Sensibilitzar la població sobre les desigualtats a què s’enfronten les dones.

-Promoure la igualtat de gènere en tots els àmbits.

Aquest any el lema és: “Trenquem el sostre de vidre perquè les nenes d’avui siguin les caps de demà”.

A la nostra escola, també hem posat el nostre granet de sorra per sensibilitzar nenes i nens que totes i tots som iguals, tenim els mateixos drets i les mateixes obligacions.

I3

Els nens i les nenes d’I3 hem estat parlant a partir d’una situació que es va donar a la classe, en que un nen va dir que ell no podia jugar amb uns jocs ja que eren de nenes. Vam estar parlant sobre que no hi ha jocs de nenes ni de nens, tots poden jugar al mateix i en la mateixa situació.

I4

Els infants de la classe de les girafes hem parlat sobre les mares de la classe que treballen, de què treballen… Hem estat parlant també sobre que fa moooolt de temps les dones no podien treballar. Que avui dia, les dones poden dedicar-se a allò que vulguin, estudiant molt, treballant i esforçant-se, les dones poden ser allò que vulguin ser. Així doncs, hem realitzat una activitat de psicomotricitat, on els infants havien de passar per dos camins; un de més difícil i un de més fàcil. Després d’aquesta activitat hem estat parlant i reflexionant fins que hem arribat a la conclusió que el camí de les dones sempre ha estat més difícil.

Després d’aquesta activitat els infants han vist un vídeo d’un conte titulat “les nenes seran el que vulguin ser”.

Una vegada hem vist i escoltat aquest vídeo, hem après a dibuixar el símbol de la dona i hem parlat sobre les dones més importants de les nostres vides: LES MAMES I LES IAIES. Els hem fet un dibuix per les dones més importants de la seva vida i, posteriorment, hem estat escrivint i dibuixant a la pissarra les coses més boniques que ens passen pel cap quan pensem en les nostres mares i les nostres àvies.

Durant el dia d’avui hem après moltíssimes coses i ens ho hem passat d’allò més bé!

I5

A la classe dels Elefants, hem estat parlant sobre professions, esports, feines… que actualment realitzen les dones, però que antigament, només feien els homes. Hem estat parlant que tant els nens com les nenes podem fer el  mateix, aconseguir els mateixos objectius, independentment del sexe. Per celebrar aquest dia tan especial han dibuixat a la dona més important de la seva vida, mare, tieta, àvia, germana… i a continuació, han enganxat aquest dibuix dins de la silueta d’una dona.

Cicle Inicial

Les nenes i els nens de Cicle Inicial hem participat en una gimcana per conèixer i donar visibilitat a dones rellevants en diferents àmbits. S’ha presentat l’activitat amb una carta que ens ha enviat la Maria Josep Colomer i Luque, primera aviadora catalana, a tots nosaltres amb la finalitat de donar visibilitat a les seves amigues invisibles.

Totes les proves que han realitzat els diferents grups cooperatius els han ajudat a conèixer una dona rellevant en cadascun dels àmbits: artístic, esportiu, científic, social i educatiu.

1r

2n

Cicle Mitjà

3r

Els nens i nenes de 3r han commemorat el dia 8 de març, Dia Internacional de la Dona.

Hem treballat les diferents dones que han arribat al més alt de la fama, tot i els innumerables entrebancs que han hagut de superar, degut al moment històric en que ho van aconseguir.

Un cop parlat i debatut les diferències que actualment encara existeixen, tot i avenços aconseguits a nivell social a l’actualitat, hem obert un profitós debat de com hem d’entendre, avui en dia, una societat totalment igualitària, tot lligant-lo a la realització de les activitats preparades per concloure les nostres reflexions.

4t

Els nens i nenes de 4t han commemorat el dia 8 de març, Dia Internacional de la Dona, reflexionant sobre diversos aspectes referents a les desigualtats a què s’enfronten les dones, en tots els àmbits. Han vist alguns vídeos a partir dels quals han descobert el motiu de què sigui aquest el dia triat per a la commemoració, han sigut conscients de que existeix l’anomenat ‘sostre de vidre’ amb el qual es troben moltes dones i han identificat professions en les quals encara és molt difícil l’accés per a les dones. També han participat en un joc interactiu per a conèixer algunes de les dones que han lluitat pels drets i que han aportat millores a la vida de totes les dones.

Cicle Superior

5è i

Els nens i nenes de cicle superior vam participar en una gimcana on vam poder conèixer la història i els èxits assolits per dones a la societat i la realització de proves relacionades amb els diferents àmbits artístic, esportiu, social i científic. Cada vegada que assolíem una prova, aconseguíem una targeta amb la història d’una dona per conèixer les aportacions, lluites, i descobriments que ha fet a la nostra societat.

Pel que fa a l’àmbit artístic, vam realitzar un mural entre totes fent un homenatge a les dones de la nostra vida. En relació amb els esports, vam realitzar dues proves on els grups de noies tenien molts més entrabancs per arribar a la mateixa fita que els grups dels nois. Continuant amb l’àmbit social, vam reflexionar i escriure una carta a una dona explicant i donant les gràcies per la seva lluita. Per acabar, relacionat amb la ciència, vam poder extreure una mostra del nostre ADN a partir de la nostra saliva i vam poder veure que tots els nostres filaments per fora eren iguals, fossim homes o dones.

Vam acabar la gimcana amb una posada en comú de les reflexions extretes durant el dia, on vam poder compartir opinions, sentiments i diverses emocions que havíem viscut durant l’activitat. Amb tot, va ser un matí molt profitós en tots els sentits!