Dia Internacional de la Dona.

El dia 8 de març és el Dia Internacional de la Dona, una jornada dedicada a les dones d’arreu del món.  Els objectius prioritaris d’aquesta celebració són:

-Celebrar tot el que han acosenguit les dones.

-Sensibilitzar la població sobre les desigualtats a què s’enfronten les dones.

-Promoure la igualtat de gènere en tots els àmbits.

A la nostra escola, també hem posat el nostre granet de sorra per sensibilitzar nenes i nens que totes i tots som iguals, tenim els mateixos drets i les mateixes obligacions.

I3 💜

La classe de les papallones hem estat parlant sobre el dia internacional de la dona. Hem estat parlant sobre la igualtat entre el gènere masculí i el gènere femení, així com hem parlat sobre l’origen de la celebració d’aquest dia tan especial. Per recolzar aquest dia i aquest moviment, ens hem fet una fotografia cadascú com el cartell de la dona amb la famosa bafarada “we can do it” representant la força de la dona treballadora durant el període de la Segona Guerra Mundial als EEUU.

I4 💜

A la classe de P4 hem llegit el conte :”Rosa Caramel”. En aquest conte d’elefants, les famelles només podien menjar flors roses per mantenir el seu color rosa de la pell i les tenien tancades en un jardí d’on no podien sortir menjant tot el dia flors roses. Els elefants mascles podien passejar i jugar pel prat i menjar qualsevol cosa que volien. Un dia una elefanteta surt del seu tancat i descobreix que també pot jugar i menjar com els mascles i a partir d’aquell dia tots, mascles i famelles juguen i fan les mateixes coses.

A partir de la lectura del conte hem parlat sobre si els nens i les nenes podem jugar, menjar i fer el mateix.

Hem fet el dibuix d’elefants roses i grisos jugant junts pel prat.

També ens hem fet una foto tots junts fent el gest característic de la força de les dones.

I5 💜

A la classe hem estat parlant d´esports, esports que tant poden fer els nens com les nenes, ja que no hi ha esports per nens i/o esports per nenes. A l´igual que les nenes poden jugar a futbol, a bàsquet, etc. els nens poden fer ballet, entre d´altres esports. A continuació, han fet una fitxa on havien de pintar a infants practicant diferents esports, indistintament del sexe.

Cicle Inicial

Els nens i nenes de 1r i 2n han pensat en una dona especial a la seva vida. Després l’han dibuixa’t i han dit qui és.

També han explicat en veu alta a la resta de companys /es com és aquesta dona i perquè és especial per a ells/elles.

A més a més han vist un vídeo sobre el conte de “La princesa que feia llaüts”.

1r 💜

2n 💜

3r 💜

Avui, els i les alumnes de tercer hem parlat sobre el paper discriminatori rebut per moltes dones al llarg de la història. Tot i això, moltes dones van treballar i sobreposar-se a aquest tracte injust, aconseguint destacar pels seus mèrits en una societat clarament patriarcal.

Com no, de tots els noms treballats, hi va destacar les jugadores femenines del club de futbol de la nostra ciutat.

4t 💜

Avui, el grup de 4t ha estat reflexionant sobre la situació de la dona al món i s’han plantejat dubtes i han trobat injustícies en la història i encara avui.

Han participat en una aventura a través del temps amb una activitat ‘Genially’ que els ha permès aprofundir en la vida de cinc dones importants que van fer història. Finalment, han fet un recull de tot allò que els ha semblat rellevant i han elaborat un mural.

5è i 6è 💜

A cicle superior hem decidit commemorar el Dia Internacional de la Dona reflexionant sobre la figura d’aquesta al llarg de la història. Primer hem exposat i parlat l’Efecte Matilda, el qual assenyala la injustícia de l’apropiament per part dels homes de descobriments científics realitzats per dones al llarg de la història. Després, hem extrapolat aquest efecte a les professions d’avui en dia i a les desigualtats cap a les dones en aquest àmbit. Finalment hem fet un mural a cada classe on hem pogut plasmar alguns dels missatges que hem extret de la reflexió. Amb tot, ha estat una jornada d’allò més enriquidora!