Dia Escolar de les Matemàtiques

El 12 de maig és el Dia Escolar de les Matemàtiques i a l’escola s’han fet diferents activitats.

Els nens i les nenes d’EI3 han fet unes baldufes en forma de flors amb els números de l’1 al 4 i han jugat con si fos un dau. Han agafat tantes pinces com diu la baldufa i han saltat en un circuit tantes caselles com diu la baldufa.

Els nens i les nenes d’EI4 han fet classificacions segons la forma.

Han treballat les situacions espaials dins-fora.

I han jugat amb les quantitats.

A EI5 han fet ‘racons de mates’ i han treballat les formes geomètriques amb el Geomax i les gomes elàstiques.

Amb pals de fusta de colors.

I amb les xinxetes i pissares.

A 1r, han celebrat el Dia de les Matemàtiques realitzant diferents reptes: representant nombres amb l’àbac, realitzant composicions amb blocs lògics, representant figures geomètriques amb xinxetes de colors, fent sudokus…

Repartits per taules, han anat realitzant les diferents activitats. No passaven a la següent fins que havien superat el repte proposat. A més de pensar, aprendre i manipular, els nens i les nenes han après a divertir-se amb les matemàtiques!

Els nens i les nenes de 2n han fet equips de treball i, jugant, han practicat diferents conceptes matemàtics.

Han representat figures geomètriques amb palets de colors, han multiplicat amb daus, han manipulat els blocs multibase (representen U, D, C i UM), han fet sudokus i s’han divertit amb el joc de l’UNO!

Els nens i les nenes de CM han fet una gimcana matemàtica. S’han fet 9 grups formats per 5-6 alumnes i han realitzat 9 proves diferents. A 3r s’han realitzat 3 proves d’habilitat numèrica: sudokus, dibuixos ocults i altres entreteniments numèrics.

A l’aula d’informàtica s’han realitzat les 3 proves amb l’ordinador: oca matemàtica, dòmino matemàtic i tangram online.

A l’aula de 4t s’han realitzat 3 proves: tramuntana (enigmes matemàtics), xaloc (espai i forma) i garbí (mesures i estimacions).

Tots i totes han fet totes les proves i s’han esforçat molt per obtenir una bona puntuació. Han estat dues hores molt intenses i divertides.

A CS, els nens i les nenes de 5è han muntat cossos geomètrics regulars. Els ha agradat molt tot i la dificultat. Han ‘tocat’ la teoria.

A 6è, han comprovat perquè el número Pi val 3,14. S’han engrescat i ho han aconseguit.