Dia Escolar de la No-violència i la Pau.

Cada 30 de gener, des de 1964, se celebra el Dia Escolar de la No-violència i la Pau per recordar el llegat de Mahatma Ghandi el dia que es commemora l’aniversari de la seva mort.

A l’escola hem celebrat aquest dia amb diferents activitats.

Educació Infantil 🕊

EI3 🕊

A la classe de les Papallones ens ha vingut volant un colom. Ens ha explicat la història que a ell li agrada volar per sobre dels carrers i terrats, i parar on les nenes i els nens no es barallen, ja que així poden menjar tranquil·lament els bocinets de pa i arròs que descobreixen pel terra. Per això li diuen el colom de la Pau, ja que porta la pau allà on va. I per recordar als nens i a les nenes que no s´han d´enfadar ni barallar-se, els porta una branqueta amb fulles.

Els infants han pintat un colom i hi han exganxat granets d´arròs en el seu cos.

EI4 🕊

Els nens i les nenes de la classe de les Girafes han decorat el símbol de la Pau. També han estat dialogant sobre el conte La senyora Pau i el senyor Guerra. Han estat relacionant aspectes del conte amb la millor manera de conviure entre nosaltres, que és sempre parlant.

EI5 🕊

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants han fet una feineta de la Pau, en la qual havien de retallar uns infants, de diferents països i cultures, i enganxar-los al voltant del planeta Terra, on tots i totes hi tenim cabuda. Darrere han escrit paraules que signifiquen per a ells i elles la Pau, com ara, compartir, estimar… També han après a cantar i a ballar una cançó molt bonica, El món seria molt millor. A la fitxa s´han dibuixat al costat dels seus amics i amigues de la classe.

Educació Primària 🕊

Cicle Inicial (1r  i 2n EP)🕊

A Cicle Inicial hem realitzat les següents activitats per commemorar el dia de la Pau:

Primer, hem estat veient uns curts i contes perquè entenguessin què vol dir la pau. Hem parlat de la importància de diferents valors com l’empatia, la convivència, la tolerància, la col·laboració i la inclusió entre altres.

Després hem fet una manualitat amb el colom de la pau on es transmetia el missatge de PAU, AMOR i RESPECTE a tot el món.

També ens hem fet fotos amb un “photocall” amb unes ulleres molt originals i ens ho hem passat molt bé.

Ha estat una tarda força diferent on hem treballat aquests valors tan necessaris per a la PAU.

3r EP 🕊

Les nenes i els nens de 3r trien la PAU.

4t EP 🕊

A 4t hem estat reflexionant sobre la Pau: Què és? Què fa que es trenqui? Com podem mantenir-la? Han sortit pensaments idees molt interessants que ens han fet veure la complexitat del món on vivim. Hem escoltat cançons, hem pintat mandales i hem fet dibuixos de la Pau.

5è EP 🕊

Les nenes i els nens de 5è han estat parlant de les actituds que afavoreixen un clima de bona convivència i de pau tant a l’escola com a casa seva. Han mirat i comentat 4 curtmetratges que transmeten valors de pau. També han escoltat una cançó relacionada amb el tema.

Han arribat a la conclusió que el dia de la PAU és CADA DIA ja que totes i tots hem de procurar viure amb calma, tranquil.litat, i mostrar respecte i empatia vers les persones que ens envolten TOTS ELS DIES DE L’ANY.

Finalment, han fet uns punts de llibre que commemoren el Dia de la Pau i que els han quedat la mar de macos i vistosos.

Com ja va dir Gandhi fa molts anys: No hi ha camí per a la PAU, la PAU és el camí.