COLÒNIES 2023 a Can Foix

Les nenes i els nens de Primària han passat uns dies la mar de macos a Can Foix gaudint de les COLÒNIES 2023. Han compartit temps i experiències amb les seves companyes i companys i amb els i les mestres.

Primer dia de Colònies.

El camí d’anada al lloc de les Colònies sempre és molt emocionant, ple de nervis i il.lusió.

Un cop a Can Foix, toca esmorzar.

I fer la foto de grup perquè quedi de record.

Fan activitats de coneixença.

El dinar sempre va bé per recuperar forces.

Aquest curs han estat tribus dels íbers i han fet activitats relacionades amb aquest centre d’interès.

CI fa una gimcana de petits cossetans.

I un taller d’amulets íbers.

A la tarda, gaudeixen de les tirolines.

CM fan tir amb arc.

Després de sopar, les piles estan ben carregades.

Les activitats de la nit són molt divertides. Abans  d’iniciar el joc de nit, els visita la Gran Lloba. El grup d’infants petits hauran de buscar les pedres màgiques per a la cerimònia de coronació. El grup d’infants grans s’encarregaran de desxifrar el missatge secret del Totem.

Després d’un 1r dia molt intens i divertit, CI i CM ja són a les lliteres a punt per dormir…

Segon dia de Colònies.

El 2n dia de Colònies comença amb molta energia i amb moltes ganes de fer noves activitats. Després d’esmorzar han arribat els més petits i les més petites de l’escola. La rebuda ha estat fantàstica. Han pogut jugar una estona totes i tots.

CI fan una excursió per descobrir l’entorn fent un joc de pistes, i arriben a l’Ermita de Lourdes.

CM i CS fan l’activitat Quina tribu aconseguirà el repte?

A la tarda, CI dissenyen i construeixen cabanes.

I creen el seu propi tamborí de mà.

CM i CS fan jocs de tribus, cabanes i una excursió a l’ermita de Lourdes.

També fan estampació de totebags amb lletres íbers.

L’ activitat més esperada de totes: la nit de discoteca. Començament tranquil amb tota l’escola i final només amb Cicle Superior per dir adéu a una etapa de Primària que ja s’acaba… Una petita ploradeta abans d’anar a dormir i a descansar que demà s’acaba aquest viatge i tornem cap a casa!

Tercer dia de Colònies.

Comencen la jornada amb un bon esmorzar i, a continuació, fan unes Iberolimpíades.

CI

CM i CS

Finalment, CI, CM  i CS fan una cerimònia per convertir-se en membres de la tribu de la “Gran Lloba”.

Avui celebrem l’aniversari de la Mar. Ho hem celebrat tots junts però també d’una manera molt especial amb el seu germà Pau, amb la seva padrina lectora, la Bianca i el seu nuvi, el Leo.

El dinar és molt important per recuperar energies i l’hem acabat amb un bon gelat per acomiadar les Colònies.

Hem passat unes colònies genials on hem viatjat al passat i hem conegut els nostres avantpassats, els ibers. Amb ells hem descobert l’entorn, a conviure i a treballar en equip, tal com ho feien els ibers  amb les seves tribus. “Som tribu” ha estat el nostre centre d’interès i durant aquests tres dies hem gaudit i après moltes coses d’aquesta època.