CM – Projecte: Els volcans

Durant aquest trimestre els nens i nenes de CM s’han endinsat en un projecte que ha girat entorn a conèixer més a fons tot allò que fa referència als volcans. Després d’una pluja d’idees, els aspectes escollits per a investigar han estat:

Què és i com es forma un volcà?

Què és la lava?

Com és un volcà per dins?

Hi ha diferents tipus de volcans?

Quines conseqüències tenen les erupcions volcàniques?

On podem trobar  volcans?

3r

Un cop realitzada una avaluació inicial per comprovar els coneixements previs que teníem sobre els volcans, els alumnes de tercer vam començar a buscar tot allò que ens interessava sobre els volcans, formant més tard quatre grups de feina i posant en comú tot el que havien trobat.

Fruit de la feina cooperativa, vam finalitzar el projecte copsant tots els coneixement adquirits, ja sigui a la xarxa com als vídeos i explicacions treballats a classe, en un mural que, més tard, exposarien davant dels seus companys.

Aquí teniu el resultat de les exposicions dels diferents projectes.

4t

Durant diverses sessions s’ha presentat el projecte a través d’una gamificació. Els alumnes han anat rebent un sobre i un correu electrònic en el qual els geòlegs i els vulcanòlegs de l’AGM (Associació de Geòlegs Mundial) els han anat enviant instruccions per a dirigir la investigació. Han resolt codis secrets. Han vist vídeos i presentacions. Han buscat informació a les webs indicades amb les seves tablets. Han fet maquetes de volcans i han jugat a jocs que tenien els volcans com a centre d’interès.

Finalment, han dissenyat per grups un mural on han plasmat tot allò que durant les sessions ha anat responent a les seves preguntes inicials i els han enviat a l’AGM. Els experts han fet una bona valoració de tots els treballs i, com a recompensa, els han fet arribar la insígnia de ‘Geovulcanòleg’.

Enhorabona!