Cinema time!

 Aquesta darrera setmana de curs, hem estat fent activitats relacionades amb el món del cinema. 

Aquí podeu veure tot el que hem fet…🎬 🎬 🎬

Educació Infantil
 
Papallones 🎬

Els nens i les nenes de la classe de les Papallones han estat parlant i pintant elements que es necessiten per rodar una pel·lícula. També han estat recordant les pel·lícules que han anat a veure al cinema.

Han fet una joguina que és el precursor del cinema: el Traumatrop. És una joguina que reprodueix el moviment de dues imatges. El gir ràpid produeix òpticament una il·lusió, com si les dues estiguessin juntes. Els nens i les nenes s’ho han passat molt bé. 
Elefants 🎬

Els nens i les nenes de la classe dels Elefants han fet unes ulleres 3D, tan típiques al cinema 3D, que creen l´efecte i la sensació de tridemensionalitat a l´hora de veure una pel·lícula, com per exemple, la de Jurassic Park. Així han quedat de boniques.
 
També han fet unes crispetes per no passar gana durant la tarda al cinema.
I per acabar d´arrodonir aquest projecte sobre el cinema, no podien faltar els Premis de 
l´Acadèmia més coneguts, els Oscars. 
Durant la setmana, també han fet alguna feineta que anirà a l´àlbum.

Formigues 🎬

Els nens i les nenes de la classe de les Formigues durant aquesta setmana han fet un projecte sobre el cinema, i han après moltes coses. 

Han fet dictats a la pissarra amb noms relacionats amb el món del cinema.  
Han après els elements que entren a formar part del cinema i a l´hora de fer una pel·lícula. 
Han fet una pel·lícula de dibuixos amb petites seqüències amb papers que al passar-los ràpidament es veu la història: explica que una granota treu la llengua, caça una mosca, se la menja i es fica a l´aigua. 

Finalment, després de parlar de quins tipus de pel·lícules es fan i quines coneixem, han mirat trossets de la pel·lícula de la Mary Poppins. S’ho han passat molt bé!!!

Girafes 🎬

Els nens i les nenes de la classe de les Girafes han estat pensant quin és el procés per poder tenir el dia 22 un cinema a la classe: 
-Han dissenyat el cartell de la pel·lícula més votada a classe: BICHOS.                                       

-Després han decorat els diners per tal de comprar l´entrada i finalment han omplert les dades de les entrades per poder seure al cinema el dia 22!!! 
 


Ho han gaudit al màxim!!!

Educació Primària 
 
Cicle Inicial

L’objectiu del projecte ha estat apropar l’art i la cultura del cinema als nens i nenes de Cicle Inicial. 

Els i les alumnes de 1r i 2n han fet les diferents propostes molt entusiasmats.

A continuació us deixem un recull d’imatges de les activitats que s’han realitzat durant el projecte .

1r 🎬

Escenes de la pel.lícula favorita dels alumnes:


Treballant vocabulari i oficis del cinema:


Decorant:


Fent la seva pròpia cartellera:

Analitzant una entrada de cinema:

2n 🎬

Escenes de la pel.lícula favorita dels alumnes:

Decorant:

Fent la seva pròpia cartellera:


Analitzant una entrada de cinema :

Sessió cinema a l’aula : “Trolls 2”


3r 🎬

 
L’ alumnat de 3r ha fet la seva pròpia cartellera amb pel.lícules inventades per elles i ells. Han estat directores, directors i guionistes de cinema.
 

 

Han dissenyat les entrades per a les seves pel.lícules.

Han jugat a fer mímica de les seves pel.lícules preferides: Harry Potter, Rapunzel, Blancaneus, Cars, 101 Dàlmates…



Han conegut com va començar el cinema: cinema mut, el gran Charles Chaplin. També han après quines persones són necessàries per a que el cinema funcioni.

Han confeccionat una cartellera amb pel.lícules inventades per elles i ells i, al final, han rebut un Òscar a millors directores i directors.


4t 🎬
 
Després de veure un vídeo sobre els orígens del cinema, les nenes i els nens de 4t han realitzat uns flip-books per veure com es simula el moviment a partir d’imatges estàtiques.

   
 

 

Després de parlar sobre un dels artefactes anteriors al cinema, han estat visualitzant dibuixos amb la seva versió de la Llanterna Màgica. Un cop vistos, han dissenyat uns dibuixos genials i els han projectat a la paret. Han quedat genials!

            
Han estat veient com s’afegeixen els efectes especials. Després, n’han utilitzat uns de molt originals per a fer aquestes fotos.

    

        

5è 🎬

A 5è han fet un concurs per esbrinar bandes sonores de pel.lícules.

Un trivial Disney per veure quantes coses sabien…



I sopes de lletres relacionades amb el món del cinema.


També han fet representacions d’escenes breus de diferents pel.lícules conegudes.

 

6è 🎬
 
El grup de 6è ha fet diferents activitats relacionades amb el món del cinema.

S’han engrescat molt fent un traumatrop (en realitat, n’han fet dos), una joguina òptica que es fa servir per crear sensació de moviment amb les imatges.

Han endevinat títols de pel.lícules a partir d’emojis, i han demostrat que en saben molt!
 

 

 
Han fet escenes de pel.lícules amb mímica, sense parlar.
 
La Ventafocs.

Campeones


Cazafantasmas


Star Wars


Karate Kid

Han fet una activitat d’efectes especials amb diferents animals.


  

      

A classe d’informàtica han estat investigant algunes dates i dades importants de la història del cinema. Després, amb tota la informació que han recollit, han fet un mural.

També han fet memòria de bons records que tenen de l’escola.