CASTANYADA 2023

Celebrem, un any més, la Castanyada a la nostra escola. Enguany, els infants han portat de casa seva moniatos i castanyes i a l’escola amb els materials que els/les mestres els han facilitat han fet el seu treballet. Papallones, eriçons…han estat algunes de les creacions que han fet els nens i les nenes d’Infantil amb un moniato. Els més grans han fet manualitats diferents per cicles. A part de fer aquesta manualitat, han après unes boniques cançons i danses que han cantat i ballat al pati per tota l’escola.

I3

I4

Els infants de la classe de les girafes, van fer un animal amb els moniatos que van portar de casa. Els van decorar amb pintura de diferents colors i, un cop secs, van enganxar els ulls i unes antenes. Endevineu quin animal era?

A més, els infants de 6è de primària ens van explicar el conte de la Castanyera. Què bé ens ho vam passar!

Per la tarda, vam pujar al pati tota l’escola i, per cicles, vam estar ensenyant els balls que vam preparar amb cançons típiques de la festivitat de la castanyada.

També, la tarda del dimarts, ens vam disfressar per celebrar el Halloween. Aquí ho celebrem tot!

I5

Els infants han fet una castanya amb la tècnica del collage. Han enganxat trossets de paper de seda marró i groc.

També han fet un eriçó amb un moniato, escuradents, uns ullets i una bola negra de plastilina. Ha quedat fantàstic.

La tarda van venir vestits i vestides de castanyeres, amb un davantal i un mocador al cap, per cantar i ballar les cançons i les danses al pati.

I la tarda de dimarts de Halloween.

Cicle Inicial

Els nens i nenes de Cicle Inicial també van venir a la tarda del dilluns disfressats de castanyers i castanyeres per ballar i cantar les cançons apreses per aquesta festivitat. En canvi el dimarts a la tarda es van vestir amb complements o disfresses de Halloween que estaven ben “terrorífics”. Durant el dia vam fer diverses activitats relacionades amb la festa de Halloween i la Castanyada i també vam aprofitar per acabar la manualitat d’un eriçó de cartolina que tenia una castanya com a nas .

1r

2n

Cicle Mitjà

3r

Els alumnes de tercer han celebrat la castanyada ballant amb la resta dels companys les danses treballades aquests dies i lluint les disfresses de Halloween a l’endemà.

4t

El dia de la celebració de la castanyada, el grup de 4t va venir amb vestuari de castanyers i castanyeres i van ballar una dansa al pati amb tots els altres grups.

També van dissenyar uns treballs fantàstics fets amb castanyes i moniatos.

Dimarts van venir amb unes esfereïdores disfresses de Halloween

Cicle Superior

La setmana de la castanyada, sempre és una setmana de gran volum d’activitats i emocions, i aquest any no seria menys. Aquesta vegada els infants van fer una sèrie de manualitats que consistia en la decoració de les castanyes que van portar de casa amb plastilina, els va agradar i motivar tant que ho van voler repetir algunes vegades durant la setmana i vam decidir deixar-ho a classe perquè decoressin un espai comú.

El mateix dia de la castanyada vam pujar al pati a ballar les danses que haviem estat practicant dies abans. També va ser un moment molt interessant per tothom, ja que van poder veure les danses de tota l’escola, i alguns o algunes tenien germanets i germantes a altres classes.

Per acabar, vam acabar la setamana fent una espècie de celebració de Halloween tot Cicle Superior plegat, és a dir, amb els companys i companyes de 6è, ajuntant-nos a la sala de fusta pel visionat del clàssic de Tim Burton de 1993 ‘Pesadilla antes de navidad’. Aquesta última activitat va ser la gran despedida d’una setmana épica.

Durant la setmana els nostres alumnes han preparat una manualitat que ha consistit en un cistell personalitzat per a posar les seves castanyes. Els castanyers i castanyeres de 6è, la tarda del dilluns, han explicat el conte de la Castanyera als infants d’Educació Infantil. Conte que els nens i les nenes han escoltat amb molta atenció, i que han aplaudit en acabar aquest.

Quan han acabat, han pujat al pati amb tota l’escola per a fer unes danses que havien preparat a classe de teatre. Els van quedar super xules! Per acabar la festa, dimarts van veure una pel·lícula anomenada “Pesadilla antes de navidad” conjuntament amb 5è. Va estar tot un èxit!