5è al Punt Verd

Les nenes i els nens de 5è han anat al Punt Verd de Zona a fer una visita dinamitzada per un monitor, el Guillem, que els ha explicat un munt de coses relacionades amb aquest espai. El primer que ha fet és donar a cadascú una armilla reflectant per a la nostra protecció. Abans d’entrar-hi, els ha preguntat i explicat algunes coses relacionades amb el reciclatge. Per començar, els ha explicat la diferència entre un Punt Verd de Zona, en aquest cas de Montjuic, i un Punt Verd de barri. Aquests últims acostumen a ser més petits i estan dins de cada barri. En canvi, els Punts Verds de Zona acostumen a estar als afores de les ciutats.

Han fet també un repàs dels diferents tipus de contenidors que hi ha a la ciutat. I ha dit que el Punt Verd és com un Arc de Sant Martí, ja que hi ha molts tipus de materials per a reciclar, i per tant, molts tipus diferents de contenidors. Dins del Punt Verd, hi ha materials classificats en tres colors:

1. Verd: materials reutilitzables.
  2. Groc: materials reciclables
  3. Vermell: materials especials i molt contaminants per al Medi Ambient.

Un cop dins del Punt Verd, el primer que han vist és com arribava un cotxe carregat amb tot d’objectes per reciclar. El primer que es fa és pesar el vehicle. Tenen una balança molt gran per poder-ho fer.

Han escoltat les explicacions que el Guillem els ha fet sobre el fet de pesar aquest cotxe i també en general.

A continuació, han anat a tots els diferents tipus de contenidors que hi ha al Punt Verd i han estat mirant el que s’hi posa a cadascun d’ells. El Guillem els anava explicant com es reciclava tot el que hi havia, quina segona vida podien tenir els materials allà dipositats.

Ha explicat que n’hi ha 3 de de cartró i paper perquè hi ha moltes fàbriques al voltant del Punt Verd que generen molts residus d’aquest tipus.

A la ‘gàbia’ hi ha tots els residus contaminants. No s’hi pot entrar, només ho poden fer els treballadors del Punt Verd, i amb molta precaució.

Han vist també els contenidors de color taronja on s’hi posa la roba.

Han portat tres teclats d’ordinador per a reciclar, i els han dipositat en el lloc indicat.

Hi ha un contenidor, el 15, on s’hi aboquen totes aquelles coses que es llencen a les papereres i que no s’hi haurien de llençar.

Abans de marxar, han pogut veure com pesaven un vehicle que sortia. La diferència del pes que portava a l’entrada, i el que porta a la sortida, és la quantitat de materials per reciclar que portava.

Per tot plegat, ha estat una visita molt interessant, han après un munt de coses, tot i que ja en sabien algunes abans d’anar-hi perquè les treballem a l’escola.