En aquesta segona sessió, els nens i les nenes han parlat sobre relacions afectives i sexuals amb la Yaiza.
Comencen aclarint els conceptes de ‘consentiment’: permetem i ens permeten i de ‘plaer’: coses agradables. Ells expliquen coses com menjar dolços, jugar als cars…
L’activitat 1 porta per títol Què és la sexualitat.
Al principi de la sessió, els fa molta vergonya parlar del tema, a mesura que avança la sessió, es van sentint més còmodes.
La Yaiza explica que sexualitat implica plaer, divertir-nos, compartir…
A continuació, els nens i nenes fan un llistat de paraules que, per a ells i elles, tinguin relació amb la sexualitat:
1. Plaer
2. Amistat
3. Persones
4. Amor
5. Vincles
6. Fills/filles
7. Ganes
8. Interès
9. Alegria
10. Sexe
11. Gust
12. Home i dona
13. Home i home
14. Dona i dona
15. Consentiment
Intenten, entre tots i totes, arribar a una defició de Sexualitat.
L’activitat 2 porta per títol Famílies diverses.
A partir de diferents imatges que la Yaiza dóna a cada grup, han de pensar diferents tipus de famílies: formades per home, dona, fills i filles; formades per dues dones; formades per dos homes… Arriben a la conclusió que totes les famílies són correctes, són bones.
L’activitat 3 porta per títol No m’agrada!
La Yaiza explica una història en la qual uns nens es ‘diverteixen’ tocant el cul a una nena. Els demana que escullin un final adient per aquesta història. La majoria trien que el grup ja sap que a la Núria no li agrada que l’Hug la molesti i li diuen que no ho faci més.
L’activitat 1 porta per títol El semàfor.
La Yaiza llegeix un seguit d’activitats i ells i elles han de dir vermell, taronja o verd. El color el diuen en funció de si el que la Yaiza diu està bé o no. Entre totes i tots, comenten totes les frases que la Yaiza els ha llegit. Ella fa reflexionar que, com a grup, tenen força i poden ajudar que tot funcioni bé, poden ajudar algú que ho està passant malament o cridar l’atenció a algú que no està fent les coses bé.
L’activitat 2 porta per títol Tothom hi juga.
La Yaiza llegeix un seguit d’activitats i ells i elles han de dir vermell, taronja o verd. El color el diuen en funció de si el que la Yaiza diu està bé o no. Entre totes i tots, comenten totes les frases que la Yaiza els ha llegit. Ella fa reflexionar que, com a grup, tenen força i poden ajudar que tot funcioni bé, poden ajudar algú que ho està passant malament o cridar l’atenció a algú que no està fent les coses bé.
L’activitat 2 porta per títol Tothom hi juga.
Aquesta activitat és fer teatre. Surten la Paula, la Lidia, el Diego, l’Alfredo i el Marc a escenificar una història sobre nens i nenes. Ho fan tan bé que la resta els aplaudim. És una història sobre estereotips i la idea és trencar-los. Surten la Júlia C., l’Eric, el Lluís, la Ivet i el Javi per fer la història sense estereotips de gènere. La història explica que uns nens no deixen jugar a futbol a les nenes. Se senten identificats perquè a ells els passa el mateix a l’escola amb les seves companyes.
Ha estat una sessió molt interessant per a totes i tots. Moltes gràcies, Yaiza, per acompanyar-nos aquests dos dies.