Colònies 2017

Si preguntéssim als nens i nenes quina és la seva època del curs preferida, amb tota seguretat ens contestarien que els tres dies de Colònies. Per què? Doncs perquè són tres dies molt intensos compartits amb els companys, els mestres i monitors que fan que s’ho passin d’allò més bé!

Els nens i nenes de la nostra escola ja estan gaudint de les Colònies a Cal Diable, una casa molt maca i acollidora situada a Pontons, a l’Alt Penedès.

Un dels moments més esperats pels nens i nenes és el de saber quines seran les seves habitacions, on dormiran i amb qui. Aquí ja veieu l’alegria d’aquestes nenes quan han vist les seves habitacions i han vist com dormirien.

El menú d’avui té molt bona pinta tant per dinar com per berenar i sopar.

A la tarda del primer dia, activitats diferents per a cada cicle.

Els nens i nenes de Cicle Inicial van a la granja.

Els nens i nenes de Cicle Mitjà fan un taller de galetes que surten boníssimes!

I els més grans de l’escola, Cicle Superior, fan una gimcana d’aigua per estar ben fresquets.

I està clar que tanta activitat fa venir gana. El pa i la xocolata la fan passar segur!

I després de berenar, amb forces renovades, Cicle Superior continua en remull ara fent una guerra d’esponges divertidíssima.

I no només fan guerra d’esponges sino que també es llencen per un tobogan ben mullat!

Els nens i nenes de CM van a  la granja a veure com viuen els animals. Aquí els veiem amb els porquets.

I Cicle Inicial acaba de passar una tarda dolça fent galetes.

Abans de sopar, una mica de joc lliure per fer venir la gana.

Havent sopat, comencen les activitats de nit. I quan s’acaben, tots junts canten una cançó per acomiadar-se abans d’anar a dormir. Demà serà un altre dia…

I comença el segon dia de Colònies fent temps per esmorzar mentre juguen i s’ho passen bé.

No hi ha res millor per començar el dia amb energia que un bon esmorzar. Així estan tots preparats per fer el munt d’activitats que els esperen avui. Bon profit!

Un cop esmorzats, cada cicle es prepara per començar la primera activitat del matí. Els de Cicle Inicial i Cicle Mitjà estan ja molt a punt per començar a remullar-se amb la gimcana d’aigua.

Segur que els de Cicle Inicial no estan passant gens de calor amb aquesta bona remullada.

I pel que fa als de Cicle Mitjà també estan fan una part de la gimcana on, de moment, es mullen menys que els de Cicle Inicial. Fan un recorregut amb aros, cordes i cons. I també s’ho passen pipa!

Mentrestant, els de Cicle Superior reben instruccions per fer cabanes i un recorregut pel bosc. Estan tots molt atents.

Al final de la gimcana d’aigua acaben tots ben remullats, tant els de Cicle Inicial com els de Cicle Mitjà.

Mentre esperen torn per baixar pel súper tobogan, alguns s’estiren a la tovallola i prenen una mica el sol. Altres fan cua i s’ho passen bé mirant els seus companys.

El més emocionant, sens dubte, es lliscar avall pel tobogan mentre es remullen ben remullats.

Mentrestant, els nens i nenes de Cicle Superior continuen amb el seu itinerari pel bosc i la realització d’algunes cabanes. Per posar-me més en situació, es pinten la cara.

I després a treballar molt perquè les cabanes quedin molt ben fetes!

Satisfacció general pel resultat aconseguit. Sempre va bé treballar en equip i anar per feina.

I aquí una representació de noies de 6è totes ells amb cares d’haver fet una bona feina.

Tanta activitat fa venir gana a tothom!
Un cop dinats i amb les forces recuperades, tothom ja està a punt per fer les activitats de la tarda. Abans, però, una estona de joc lliure que també va bé.

A la tarda, els de Cicle Mitjà fan l’itinerari pel bosc i construeixen cabanes. Abans, però, han d’escoltar atentament les indicacions que els fan els monitors.

Una de les monitores que els acompanya pel bosc els explica com fan els nius els ocells.

Els nens i nenes de Cicle Inicial fan un taller de malabars que és molt divertit i entretingut.

Els més grans, els de Cicle Superior, fan un taller de galetes.

Avui per berenar toca pa amb formatge. Berenen a la vora del riu.
Pintar-se la cara sempre és divertit i, a més, el resultat fa que valgui la pena haver-ho fet.

Les Colònies no serien complertes sense la ‘disco’. Havent sopat i tots ben guapos esperen que comenci la música per posar-se a ballar.

També és important i necessari escoltar les indicacions dels DJ’s.

Fer uns quants estiraments per començar el ball en plena forma!

Les llums ja s’encenen, la música comença a sonar…tothom a la pista!

A ballar!

L´últim matí de les Colònies és moment de fer equipatge, de tancar motxilles i deixar-les preparades per més tard.

La Daniela fa anys demà i els seus companys li han volgut fer una sorpresa molt maca, un pastís-magadalena. Felicitats, maca!

I un cop esmorzats comencen les activitats del matí. Els nens i nenes de Cicle Mitjà fan bosses d’olor que s’enduran a casa.

Un cop acabades les bossetes, fan malabars.

El menú d’avui, com el de cada dia, té molt bona pinta. Fa venir gana només de llegir-lo!

Cicle Superior fa tir amb arc i sembla ser que tenen molt bona punteria.

I després de posar en pràctica la seva punteria, tenen temps de fer una estona de granja.

Cicle Inicial fa un itinerari pel riu.

Tanta activitat fa venir gana. Avui per dinar, macarrons de primer, nuggets de segon i gelat per postres. Bon profit!

Tot a punt per pujar a l’autocar.

Han estat unes Colònies molt divertides, fins l’any que ve!