Lliçó inaugural

El passat dimarts 18 d’octubre vam dur a terme la “lliçó inaugural”.
L’acte tenia com a objectiu fer dues inauguracions: per una banda, la del curs 2016-2017 i, per una altra, l’exposició fotogràfica “Escoles d’altres mons” del Kim Manresa que la Diputació de Barcelona ens ha cedit i que podem observar al passadís de la planta baixa de l’escola.

L’acte va ser presidit per la Directora de SSTT d’Ensenyament del Baix Llobregat, pel Director general de Serveis Penitenciaris, pel diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona i pel Subdirector de Tractament del CP Brians 2.

Prenent com a base el tema de l’exposició, es va dur a terme una taula rodona amb la finalitat de mostrar exemples de models educatius d’altres països, per això vam comptar amb la presència de persones externes i alumnes de l’escola de diferents nacionalitats que ens van explicar les seves històries de vida relacionades amb l’educació.

En concret, ens van delectar amb les seves vivències: La Mercè Tricàs, Catedràtica emèrita de la Universitat Pompeu Fabra ens va explicar la seva experiència i el treball que porten a terme, a través de la Fundació Pompeu Solidària, a les escoles del Senegal.
El José Virgilo , alumne del grup de català 2 ens va relatar els seus records d’infantesa a l’escola de la República Dominicana.
El Muhammad, alumne dels grups de GES1 i català 1 va fer el mateix, però referint-se a l’escola del Paquistà.
El Julio, alumne de CCFFGM que ens va explicar els records de l’escola dels anys 80 a Espanya.
La Rosa, coordinadora de les escoles d’Adults del Baix LLobregat, ens va detallar la seva trajectòria professional com a mestra d’adults des dels seus inicis fins a l’actualitat.
I, finalment, la Sara, estudiant d’ERASMUS, com no li va ser possible assistir a l’acte ens va fer arribar un vídeo on ens va transmetre les seves impressions després de conèixer en persona els models educatius finlandès i australià
El comissari de l’exposició, el Sr. Carlos Ernesto García va concloure el acte i va donar per inaugurada la mostra fotogràfica.