Maria, jugadora de la UE Figueres: “Hi ha jugadores que podrien estar, perfectament, al nivell dels homes”

L’alumnat de l’assignatura Llengua i TIC ha entrevistat dues jugadores de la Unió Esportiva Figueres. El resultat, el podeu llegir aquí sota.

Hola, bona tarda. Volia preguntar, per què t’agrada jugar a futbol?

Vaig començar a fer esports en extraescolars,  perquè la meva mare no podia cuidar dels germans fins al final del dia. Per tant, ens havíem de quedar a l’escola tard. I fèiem tot tipus d’esports. Fèiem bàsquet, handbol, fèiem futbol, etc. Al final va ser una decisió natural, ja que el meu germà gran juga a futbol i hi juga des de ben petit.

Creus que és important que hi hagi més dones jugant a futbol?

Jo crec que és important i totalment necessari per avançar en aquest món que lideren els homes. I considero que avui en dia encara el progrés és molt petit, però és un progrés que no para, va a poc a poc, però en els últims anys s’ha avançat.

Creus que hi ha jugadores professionals millors que Messi?

Bé [somriu], Lionel Messi són paraules majors, però sí que considero que hi ha jugadores que podrien estar perfectament al mateix nivell que molts homes. En aquest cas, jo faria tres mencions a jugadores que per a mi són referents: una és l’Aitana Bonmatí, l’altra és l’Atenea del Castillo i, per últim, l’Olga Carmona.

Com s’ho van prendre els teus pares quan vas començar a jugar a futbol?

Al principi els va semblar bé. Era com qualsevol altre esport que practiqués. Després, quan van començar a veure que jugàvem i que ens ho passaven bé i que no era un passatemps, ens van guiar de la manera com els pares guien els seus fills.

T’agradaria jugar en un equip professional o viure del futbol?

Avui en dia et podria dir que sí perquè al final sempre diuen que si treballes en el que t’agrada no treballaràs mai. Sí que és cert que comporta molt de sacrifici personal i no sé si podria permetre-m’ho perquè tinc molta necessitat de tenir la meva família a prop. Per tant, seria una cosa que hauria de plantejar-me diverses vegades.

Creus que encara queda molta feina a Catalunya per aconseguir la igualtat?

Sí, en l’àmbit futbolístic està clar, a poc a poc va quedant clar que no és un esport només per a homes. I si parlem del dia a dia jo considero que és evident que falta feina per fer, sobretot a les escoles, a les cases i a les famílies.

Creus que és important que tots els pares del món deixin jugar a futbol les seves filles?

Sense dubte. No només a futbol, sinó qualsevol esport que sigui col·lectiu o individual. L’esport és vida i jo considero que tots els pares haurien de ser conscients del que és per a una persona tenir l’esport com a estil de vida.

I per què t’agrada jugar a futbol i no a un altre esport?

Perquè per mi el futbol és una via d’escapament. És un moment en què jo aconsegueixo desconnectar de tots els problemes que tinc a fora i és un moment únic que puc connectar amb mi mateixa.

Què diries als països on és més difícil que les dones juguin a futbol?

Sincerament, jo crec que també hi ha coses que van molt de la mà de la religió i la seva cultura. Però sí que és cert que, en l’àmbit esportiu, la salut va lligada amb l’esport i considero que hauria de ser quelcom imprescindible i animo a totes aquestes famílies que potser no tenen aquesta visió, d’anar a veure la seva filla jugar a futbol… s’animaran.

Moltíssimes gràcies.

Moltes gràcies.