Graduat en educació secundària per a adults (GESO)

Aquests estudis permeten completar els ensenyaments bàsics obligatoris. Es divideixen en dos nivells: GES 1 i GES 2. La superació d’aquests estudis permet obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria (GESO).

Aquest títol de GES també es pot obtenir a través de les proves lliures de GES. El nostre centre ofereix unes hores d’autoformació en diferents franges horàries per preparar aquestes proves, que es fan al mes de febrer i d’abril.

Per a què serveix el títol de GES?

Aquest títol, a més de facilitar la incorporació al món laboral, permet accedir als següents ensenyaments postobligatoris:

• Batxillerat
  • Cicles formatius de grau mitjà (CFGM)
  • Preparació per a les proves d’accés als cicles formatius de grau superior (CFGS)
  • Preparació per a les proves d’accés a la universitat per a les persones més grans de 25 anys.

Com s’estructura el GES?

Al llarg d’aquests estudis, l’alumne haurà de cursar 34 mòduls trimestrals, distribuïts en l’àmbit de la comunicació, l’àmbit cientificotecnològic i l’àmbit social. A continuació, s’enumeren els diferents mòduls que s’ofereixen en el nostre centre:

GES 1

Ciències naturals
Educació per a la salut
Optativa: Matemàtiques inicials
Optativa: Medi ambient i canvi climàtic
Matemàtiques 3
Matemàtiques 4
Física i química 2
Biologia i geologia
Optativa
Àmbit social Història 1
Geografia 1
Optativa: Educació per a la ciutadania
Optativa: La globalització
Història 2
Geografia 2
Optativa: Viatjar per Catalunya
Optativa: Arts i artistes

Per poder cursar els mòduls de GES 2 és obligatori haver superat tots els mòduls o la gran majoria de mòduls del GES 1. Només es podrà passar directament a GES 2 en el cas que es puguin convalidar els mòduls del primer nivell.

A més s’ofereixen assignatures optatives per tal de millorar algunes de les competències necessàries per obtenir el graduat. Entre elles, s’ofereix l’optativa “Treu la llengua” per a aquells alumnes que estan cursant mòduls de GES 1 però que tenen certes dificultats en la comprensió i l’expressió escrites en català. “Llengua anglesa 0” per a aquells alumnes de GES 1 que encara no tenen coneixements d’aquesta llengua i així puguin cursar el mòdul obligatori de “Llengua anglesa 1” sense problemes. L’optativa de “Robòtica” per a aquells alumnes enfocada a adquirir competències digital i matemàtica de l’alumnat. “Igualtat de gènere”, entre d’altres.

Com es treballa?

Se segueix un ensenyament-aprenentatge basat en competències. Els objectius i els continguts s’adapten sempre a les necessitats i a la realitat dels nostres alumnes. En les activitats que es fan a classe es fomenta la participació i la creativitat, així com diferents dinàmiques, tant el treball individual com en parelles i en grup. El que es pretén en aquest nivell, especialment en els mòduls de GES 2, és que els alumnes siguin el més autònoms possible i que, per tant, puguin arribar a gestionar el seu propi aprenentatge.

Una característica de la nostra escola és el fet de tenir matrícula viva, fet que condiciona els ritmes dels grups perquè suposa que a qualsevol alçada del curs poden incorporar-se nous alumnes als grups. Els professors de cada matèria són els encarregats de fer les adaptacions dels continguts del moment i, alhora, d’oferir aquells continguts que ja s’han superat per la majoria del grup a les persones acabades d’incorporar.