A cicles formatius de grau superior

Per poder fer el curs de preparació de les proves a Cicles formatius de grau superior (CFGS) cal tenir el títol de GES (ESO) o bé el títol d’un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM). En el cas que ja es tingui un CFGM de la mateixa opció d’específiques (A, B o C) del CFGS que es vol estudiar, es podrà accedir directament sense fer la prova però sempre i quan hi hagi places vacants.

La superació d’aquestes proves permet accedir a qualsevol CFGS de Formació professional, d’Arts plàstiques i disseny o d’Ensenyaments esportius. Alguns CFGS només es poden cursar presencialment però n’hi ha alguns que es poden cursar en línia. La nostra escola no ofereix cap CFGS de forma presencial; per tant, només es podran cursar aquells cicles que s’ofereixen en línia.

Com són aquestes proves?

Les proves consten de dues parts:

• Part comuna: llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera i matemàtiques.
  • Part específica: dues matèries que cal triar de 4 opcions (A, B, C o D) segons la branca del CFGS al qual es vol accedir.

Com és el curs de preparació a CFGS?

En el nostre centre, la preparació d’aquestes proves es fa només en hores d’autoformació a través de l’Insitut d’Obert de Catalunya (IOC).

En aquest curs, els alumnes tindran el material teòric i pràctic, així com els models de les proves de les convocatòries anteriors i les orientacions per fer les proves. Es treballarà de forma autònoma, mitjançant activitats i exercicis d’autocorrecció. Al llarg del curs, s’hauran de lliurar diverses activitats de cada matèria, que avaluarà el tutor de l’IOC. A més, també s’hauran de fer exàmens finals quan s’acabi cada matèria. Les notes obtingudes en les activitats avaluables es tindran en compte per a la qualificació final de cada matèria.