Competència digital COMPETIC

El CFA Tramunta ofereix cursos d’Informàtica COMPETIC (inicial, 1, 2 i 3) que són equiparables als certificats ACTIC (Acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació).

Els ensenyaments d’informàtica a l’educació d’adults —COMPETIC— tenen com objectiu facilitar l’adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual.

Què es treballa en cada nivell?

El COMPETIC inicial s’adreça als alumnes que volen assolir un domini bàsic de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). En aquest nivell es treballen les competències següents:

• C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
  • C3: Navegació i comunicació en el món digital.
  • C6: Tractament de la informació escrita.

A COMPETIC 1, que equival al certificat ACTIC Bàsic, es treballen les competències següents:

• C1: Cultura, participació i civisme digital.
  • C6: Tractament de la informació numèrica.

A COMPETIC 2, que equival al certificat ACTIC Mitjà, es treballen les vuit competències següents:

• C1: Cultura, participació i civisme digital.
  • C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
  • C3: Navegació i comunicació en el món digital.
  • C4: Tractament de la informació escrita.
  • C6: Tractament de la informació numèrica.
  • C7: Tractament de les dades.
  • C8: Presentació de continguts.

A COMPETIC 3, que equival al certificat ACTIC Avançat, es treballen les cinc competències següents:

• C4: Tractament de la informació escrita.
  • C6: Tractament de la informació numèrica.
  • C7: Tractament de les dades.
  • C8: Presentació de continguts.

Per tal d’obtenir el certificat de COMPETIC cal assolir com a mínim dues de les cinc competències establertes.

Com es treballa?

A les classes de tots els nivells, els alumnes han de presentar diverses pràctiques que serveixen per aprendre i assolir les diferents competències. Els alumnes treballen de forma autònoma però sempre guiats pel professor/a.