Llengua catalana

Aquests estudis tenen com a objectiu que els alumnes assoleixin un grau de competència bàsic per comunicar-se en llengua catalana. A més, aquestes classes també serveixen per reforçar el coneixement del català d’aquells alumnes que tenen algunes mancances i no poden seguir correctament els estudis obligatoris.

Actualment, en el nostre centre s’ofereixen tres nivells:

• Català nivell 1 (equival al nivell A1 del MECR)
  • Català nivell 2 (equival al nivell A2 del MECR)
  • Català nivell 3 (equival al nivell B1 del MECR)

Cada nivell dura un curs escolar, de setembre a juny. Per poder superar el nivell és obligatori haver assistit regularment a classe al llarg de tot el curs o com a mínim durant 2 trimestres. Si aquests requisits no es compleixen, l’alumne podrà passar de curs sempre i quan superi una prova de nivell.

Com es treballa?

En tots els nivells, es potencia la competència comunicativa i intercultural. És per aquesta raó que en les classes es treballen les habilitats de comprensió i expressió orals i escrites per tal que els alumnes puguin comunicar-se en la llengua catalana en diferents situacions lingüístiques de la vida quotidiana. Alhora, es fomenta la cultura catalana, sempre partint de la pròpia cultura de l’alumne. A més, sempre que és possible es fan servir diferents recursos TIC.