A cicles formatius de grau mitjà

Aquests estudis serveixen per preparar les proves d’accés als cicles de grau mitjà de formació professional, d’arts plàstiques i disseny, i d’ensenyaments esportius. La superació d’aquestes proves, que es fan al maig en el nostre centre, no permet l’obtenció del títol de GES, sinó que només permet accedir a un cicle formatiu de grau mitjà (CFGM).

Alguns CFGM només es poden cursar presencialment però n’hi ha alguns que es poden cursar en línia. La nostra escola no ofereix cap CFGM de forma presencial; per tant, només es podran cursar aquells cicles que s’ofereixen en línia.

Com és el curs de preparació d’accés als CFGM?

Les classes es dedicaran a treballar aquells continguts i procediments necessaris per superar les proves. A més, els alumnes tindran l’oportunitat de practicar amb models de proves dels anys anteriors.

• Àmbit de la comunicació (llengua catalana, llengua castellana i llengua estrangera)
  • Àmbit cientificotecnològic (matemàtiques, ciències naturals i tecnologia)
  • Àmbit social (història, geografia)

Els alumnes, si així ho desitgen, podran complementar aquestes classes amb hores d’autoformació que el nostre centre ofereix en diferents franges horàries.

Com són aquestes proves?

Les proves consten de tres parts:

Part comunicativa i social Competència en llengua catalana (15%)

Competència en llengua castellana (15%)

Competència en llengua estrangera (anglès o francès) (10%)

Competència social i ciutadana (10%)

Part cientificotecnològica Competència d’interacció amb el món físic (12,5%)

Competència en tecnologies (12,5%)

Part matemàtica Competència matemàtica (25%)

Es disposa de 2 hores per fer cada part de la prova; per tant, les proves duren 6 hores en total. La puntuació global de la prova és sobre 10 punts i per superar-la cal obtenir una puntuació mínima de 4 punts.