Esportistes i artesanes al CFA Tramuntana per celebrar el 8M, Dia de la Dona Treballadora

El CFA Tramuntana ha reivindicat les dones esportistes i artesanes el 8 de març d’aquest 2023. Dues dones artesanes, dues futbolistes del Girona Futbol Club i una psicòloga esportiva han protagonitzat les activitats d’una jornada molt participativa i lúdica.
El matí del dimecres es va encetar amb l’experiència personal i professional de dues artesanes que, a més, van compartir les seves habilitats amb l’alumnat. Una d’elles va fer un taller amb flors seques, mentre que la segona va utilitzar fils i llana per donar forma a ninots de mides, formes i actituds diverses. Una vuitantena d’alumnes van participar de l’activitat.
A la tarda, més de cent vint estudiants van ser al teatre per escoltar la xerrada d’una psicòloga esportiva que va reivindicar la figura de la dona en l’esport. Va repassar la seva trajectòria i va posar sobre la taula la dificultat d’assolir metes laborals sense deixar de banda l’àmbit personal.
Seguidament, dues futbolistes del Girona FC van explicar els seus inicis en un esport encara molt masculinitzat. També van respondre a les preguntes dels assistents, que va servir per dibuixar les enormes diferències existents amb el futbol masculí. Tot seguit, es van organitzar partits de futbol sala amb equips formats per alumnes del mòdul de Dones, les jugadores del Girona i completat amb estudiants dels altres mòduls.
Per altra banda, el passadís del centre ha tornat a acollir l’exposició Posem-hi cara, un recull de trenta dones rellevants d’arreu del món en l’àmbit professional (artístic, esportiu, acadèmic polític) i personal (activistes pels drets humans o ambientals).