Ciència, pastisseria i futbol femení protagonitzen les activitats per al dia de la Dona

El 8M no és mai una efemèride qualsevol al CFA Tramuntana. Aquest 2024 hi ha hagut tres focus protagonistes per reivindicar el Dia Internacional de la Dona Treballadora. Les activitats es van encetar el mateix dia 8 amb la xerrada de l’Eva, d’una pastisseria de Figueres. Va explicar com i per què va engegar aquest negoci de rebosteria creativa. Alhora, els estudiants van poder degustar alguns dels seus croissants.

A la tarda, les jugadores del sènior de la Unió Esportiva Figueres van explicar la seva experiència com a entusiastes d’un esport, encara avui, fortament masculinitzat. Van iniciar la trobada amb els alumnes relatant actituds masclistes que els ha tocat i els toca viure com a futbolistes. Tot seguit, es van organitzar diferents rondos i un partit de futbol mixt, que va ser tan intens com divertit.

Les activitats s’han tancat el dimecres 13 a la tarda amb la xerrada Ciència en femení de la professora Anna, membre del Grup de Recerca Consolidat en Geociències Marines de la Facultat de Ciències de la Terra de la Universitat de Barcelona. La xerrada va centrar-se en la presència de microplàstics a la costa catalana, i en un revolucionari projecte de ciència ciutadana que lidera en aquest àmbit.

Més d’una vuitantena d’alumnes han participat d’aquestes activitats. Gràcies a totes les dones que ens han volgut acompanyar.

El sènior femení de la Unió Esportiva Figueres al CFA Tramuntana pel 8M del 2024