La Setmana de les Llengües Maternes d’aquest 2025 ha estat protagonitzada per dos tallers que se centraven en la intercomprensió i el plurilingüisme.
El dijous va ser el torn per la xerrada La intercomprensió romànica i la llengua catalana. L’objectiu era situar l’existència del català, la seva evolució, el punt on es troba actualment i abordar-ne la intercomprensió entre les llengües provinents del llatí. Va anar a càrrec d’un professor universitari expert en la qüestió. El divendres hi va haver espai per a un taller participatiu titulat Plurilingüisme i interculturalitat: perquè i per a què?, que tenia com a finalitat destacar la riquesa intrínseca que tenim totes les persones, sovint sense ser-ne conscients. Va anar a càrrec d’una professora de la Universitat de Barcelona.
No són les úniques activitats que s’han viscut durant la setmana. Totes les classes han donat forma al mapa de les llengües maternes. Els estudiants han situat la seva regió d’origen a un mapamundi virtual, hi han concretat quina és la llengua pròpia i hi han afegit una recepta. L’alumnat del DERT també ha treballat un mapa de les llengües maternes en paper. A més, els estudiants que han volgut han escrit una frase, amb l’idioma propi, en relació amb l’escola i l’han penjada en un arbre de cartró al passadís de l’escola.
Per últim, hi ha hagut la intervenció dels estudiants del Cicle Formatiu d’Integració Social de l’INS Ramon Muntaner. Han muntat una sessió que ha tingut com a eix les grans famílies lingüístiques que hi ha al món, alhora que han realçat la llengua pròpia de l’alumnat del CFA.



