LA TARDOR I LES TRADICIONS

A CFA LLOREDA celebrem la cultura de tot el món a través de les tradicions. Per aquestes podem conèixer els costums, la música, les cançons i la gastronomia dels pobles.
Hem començat per casa nostra amb els grups de Català amb la festa de Tots Sants i la Castanyada i hem parlat de la tardor i el calendari, de la castanyera i els campaners, de castanyes, ametlles, rifes, fruita confitada, panellets, moniatos, codonyat, porrons i vi, moscatell i vi ranci i dances de morts, com el Ball de la Mort, de cementiris i flors.

Pel que fa amb els grups de Castellà hem parlat del Día de todos los Santos primer a la Península i hem parlat de Huesos de Santos, de Encender Velas, d’obres teatrals com el Don Juan Tenorio de Zorrilla i de la neteja i visita als cementiris i les flors. Després hem comentat com es celebra aquesta festa en els països de parla hispana i hem vist que El día de los muertos a América Llatina és una festivitat plena de colors i motius alegres que fan referencia a la mort, però des d’una altra prespestiva a la nostra.

A Mèxic celebren el Dia de Muertos i hem parlat d’altars, d’ofrenes, d’arranjaments de cementiris durant la nit, de sopars i begudes, del Pan de hueso, de los cráneos fets de sucre o petites calaveres que es regalen als amics, caléndulas, alebrijes, catrinas, Frida Khalo, Diego Rivera, dels Mariachis i la música, La Llorona, …..
A Guatemala, Perú, Venezuela, El Salvador, Nicaragua, Honduras, Colombia i Costa Rica, Ecuador, on també parlem d’altars fets a casa, fotografies, menjars com les Guaguas con pan y la Colada morada de Ecuador o les Flors de muerto grogues de Guatemala, cementiris i flors. Tot això ho hem contrastat i comparat amb els llocs d’origen dels nostres alumnes i hem conegut els amortallaments, les no flors, les separacions de gènere, les cremacions, el repartir monedes i diners, els cementiris en llocs alts, el menjar,….

Gràcies a tots per enriquir la nostra cultura aportant els costums i fers de cada terrra.

1. Rafa

Que imporant és que no oblidem la part social i festiva de l’escola. No hem de permetre que aquest maleit virus ens tregui també això.

1. EUGIN

Es muy interesante ver como las diversas culturas celebran la misma festividad según sus países de origen y sus tradiciones. Este año a pesar de las restricciones que estamos viviendo por el tema de la Covid-19, no hay que perder la ilusión y la alegría para celebrar estas fiestas y disfrutarlas de la mejor manera posible, siempre cuidándonos y dentro de la legalidad.

2. Isabel Martinez Orozco

Tengo una amiga mexicana y me conto como celebran el dia de todos los santos y me sorprendio mucho que para ellos es una fiesta de recuerdo de sus fallecidos y les lleva la comida que les gustaba y les ponen su musica y es una fiesta alegre para ellos.

3. Angeles Martinez

Me parece interesante saber cómo celebran en otros paises el dia de los difuntos, el origen de las mismas y sus tradiciones.

4. Yolanda Gonzalez Cervantes

Todas las tradicines del mundo son importantes, pero en particular como soy mexicana la tradición del dìa, de muertos en mi pais es algo muy solemne, alegre y lleno de colores, para celebrar a nuestros seres queridos.