Curs preparació Accés Cicles Grau Superior (PPAS)

Aspectes Generals del curs de preparació de la prova d’accés a grau Superior:
  • Lacertificació del curs té com a requisit imprescindible l’assistència a unmínim del 80% de les classes així com l’aprofitament i l’actitud correcte i decorosa envers els professors i companys.
  • És responsabilitat de l’alumne tant la inscripció a la prova com el procés de entrega de documentació a la seu avaluadora.
  • No es permetrà l’ús del mòbil dins de l’aula. L’incompliment d’aquesta premissa serà considerat com una actitud incorrecte i tindrà repercussió directa a la qualificació de l’alumne/a
  • L’alumne/ano sortirà ni entraràdel’aulamentre s’estigui impartint laclasse. Si es produís una situació extraordinària es consultaria amb elprofessor els detalls de la situació.
  • La falta d’assistència continuada i no justificada comportarà la baixa de l’ensenyament.
Quines matèries he de cursar?:
  • El curs d’accés a grau superior es divideix en dos blocs.
  • Les matèries comunes i les específiques.Les matèries comunes seran Castellà, Català, Anglès i Matemàtiques.
  • També es podrà optar pel francès com a llengua estrangera, però en aquest cas s’haurà de cursar la modalitat telemàtica a través del IOC.
  • Els alumnes que optin per un cicle d’arts plàstiques, Disseny o Esportiu podran escollir entre fer matemàtiques o història.
  • Els alumnes que portin menys de dos anys empadronats a Catalunya podran demanar l’exempció de la Llengua catalana.
  • Les matèries específiques dependran del cicle al qual vulguin optar i es cursaran a través del IOC de forma telemàtica.
  • Es cursaran dues matèries específiques que dependran de l’opció triada per l’alumne/a.
  • Els alumnes que tinguin un cicle formatiu de grau mitjà de la mateixa opció que el cicle de grau superior pel qual opten podran demanar l’exempció d’específiques.
  • Els alumnes que tinguin una experiència laboral demostrable relacionada amb el cicle al qual opten podran demanar igualment, l’exempció de les específiques. En aquest cas l’exempció serà només per un cicle concret, no per totes els cicles de la opció.

Com s’avalua?

• El curs es dividirà en dos quadrimestres, amb una nota per cada quadrimestre.La nota quadrimestral sortirà de fer la mitja entre les notes de matèries comunes i matèries específiques, en el cas que s’estiguin cursant. En cas contrar i la nota serà directament la mitja de les matèries comunes.

Qualificacions comunes= Castellà+Català+Anglès+Matemàtiques / 4

Qualificacions específiques= Específica 1 + Específica 2 / 2

Qualificació quadrimestral= Qualif Comunes + Qualif específiques / 2

• La qualificació final del curs sortirà de fer la mitja entre les dues qualificacions quadrimestrals.
  • Per accedir als cicles formatius de grau superior cal inscriure’s a la prova d’accés al institut triat per l’alumne/a. Les dates i la normativa serà publicada pel departament al moment oportú.
  • L’escola emetrà un certificat del curs de preparació de la prova d’accés amb un valor numèric entre el 0 i el 10. Aquesta nota es multiplicarà per 0.2 i es sumarà a la nota de la prova d’accés, sempre i quan a questa nota sigui superior a 4.
Com resoldre els meus dubtes?
Dins de l’horari el tutor del grup té destinada una franja horària en la que es dedicarà a atendre els dubtes que puguin sorgir a l’alumne.