L’Art de Parlar

El programa d’innovació pedagògica “L’Art de Parlar: aprenem llengua a través de l’art i les estratègies de pensament visual (VTS)” es genera a partir de la necessitat dels Centres de Formació d’Adults de trobar un espai i una metodologia per impulsar la pràctica oral dels alumnes dels programes de llengües que s’ofereixen en aquests centres. Aquest objectiu educatiu s’alinea amb la missió del Museu Nacional d’Art de Catalunya d’arribar a d’altres col·lectius més enllà del públic escolar i coincideix amb l’experimentació de la metodologia VTS a d’altres públics. L’objectiu principal del projecte és co-crear un programa sostenible d’aprenentatge de la llengua utilitzant les col·leccions del museu i la metodologia de les VTS.

El programa L’Art de Parlar pretén reforçar la competència oral dels alumnes dels ensenyaments de llengua a l’educació d’adults en el marc de la competència global implementant les estratègies de pensament visual aplicades a les obres d’art amb un enfocament competencial que faciliti a l’alumne entendre el món i apreciar l’ètica i l’estètica en la representació significativa i aprofundir en la construcció de la societat des de la col·laboració dels agents educatius en l’àmbit formal i no formal.

​El Programa l’Art de parlar s’emmarca en els tres àmbits definits per la Comissió d’Innovació del Departament d’Educació:
    • Àmbit 1: metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge
    • Àmbit 2: organització i gestió educativa
    • Àmbit 3: relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn