Accés a Cicles Formatius de Grau Superior

Aquest curs té com a finalitat preparar l’alumne/a per l’examen d’accés als cicles formatius de grau superior.

Quins són els requisits per accedir al curs de preparació per les proves d’accés?
  • Cal fer una entrevista i aportar els estudis cursats.
  • Tenir 19 anys com a mínim o bé complir-los l’any de la prova. Excepció en el cas d’accés a un cicle esportiu: TÈCNIC/A esportiu de la mateixa modalitat que es vol cursar o estar cursant l’últim nivell o cicle + TÈCNIC/A d’FP relacionat: Tenir 18 anys o complir-los el mateix any de la prova.
  • No tenir cap titulació que permeti l’accés directe
  • Més informació
Què preparem al nostre centre?
  • Presencialment la part comuna: Llengua catalana, llengua castellana, anglès i matemàtiques. (10h /setmana)
  • A distància a l’IOC les matèries específiques. Nosaltres gestionem la matrícula.

Quines específiques he de cursar?  http://ensenyament.gencat.cat/web/.content/home/serveis-tramits/proves/proves-acces/_compartits/opcions-materies-GS-FP.pdf

Quota
  1. La quota de material és de 20 € (tot el curs)
  2. La compra dels llibres de: matemàtiques i anglès no inclòs
  3. Les dues matèries específiques a l’IOC segons preus del curs 22-23: 30 € (material sí inclòs en el preu).
En què consisteix la prova oficial?
  • Es fa al maig a l’institut que trieu.
  • Consta de dues parts: la comuna i les específiques segons la família del GS
  • Per inscriure’s a la prova cal tenir 19 anys o més (o complir-los l’any de la prova) i no tenir cap titulació acadèmica o d’ensenyaments equivalents que permeten l’accés directe a la formació professional (batxillerat o equivalent, un grau mitjà o curs específic d’accés).
  • Excepció en el cas d’accés a un cicle esportiu: TÈCNIC/A esportiu de la mateixa modalitat que es vol cursar o estar cursant l’últim nivell o cicle + TÈCNIC/A d’FP relacionat: Tenir 18 anys o complir-los el mateix any de la prova.
Altres punts
  1. El 20% de la nota obtinguda del curs d’accés se sumarà a la nota que l’estudiant obtingui en la prova d’accés si aquesta és de 4 o més punts. En els ensenyaments esportius serà d’un 15%.
  2. La superació de la prova té validesa en tot l’Estat espanyol i no té caducitat, és a dir, una vegada aprovada, val per a sempre.
  3. Si superes la prova pots accedir als cicles de grau superior per als quals s’hagi superat l’accés i accedir directament a qualsevol cicle de grau mitjà.
  4. A l’efecte d’accedir a llocs de treball públics i privats, la superació de la prova d’accés serà equivalent al títol de batxiller si s’acredita tenir el títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o un d’equivalent acadèmic.
Beques per a ensenyaments postobligatoris

LLIBRES ACCÉS CICLES DE GRAU SUPERIOR

CASTELLÀ

Dossier propi