Bon Nadal i feliç Any Nou 2025!

La comunitat educativa del CFA Ribera d’Ebre us desitja molt bones festes i un feliç any nou 2025.
Junts continuarem construint un espai d’aprenentatge, respecte i tolerància.

Bon Nadal!

CFA RIBERA D’EBRE
 
* Postals nadalenques realitzades pel nostre alumnat de COMPETIC 2.

 

Sortida GES2 Literatura Castellana

Aquest dimarts 10 de desembre, l’alumnat de GES2 del nostre centre va realitzar una visita al cementiri municipal de Móra d’Ebre. Una activitat dins el marc educatiu del mòdul de Literatura Castellana i, concretament, dels continguts referents a l’etapa del Romanticisme.

Vam conèixer algunes de les històries personals que s’amaguen rere el silenci dels seus murs: espectaculars mausoleus de sostres parabòlics projectats per l’escultor local Carles Mani, fantàstiques grutes de rocalla típiques del Modernisme, la tomba de Mariana Garcia, el cementiri civil, etc.

Finalment, vam concloure la visita amb la recitació de la rima LXXIII “Qué solos quedan los muertos” del poeta romàntic Gustavo Adolfo Bécquer. Tot plegat una tarda plena d’emocions i sentiments on el silenci i la reflexió sobre la vida i la mort va estar molt present.

 

 

 

Trobada alumnat Anglès CFA i EOI

 

El passat 28 de novembre el nostre alumnat d’Anglès 3 va participar en la primera de les activitats programades d’aquest curs 2024-2025 de la Xarxa Territorial CFA/EOI.

La trobada va consistir en una sèrie d’activitats amb l’objectiu principal de conèixer-se millor amb l’alumnat d’A1 i A2 de l’EOI Ribera d’Ebre.

 

 

Visita al Centre d’Interpretació 115 dies i al Poble Vell de Corbera d’Ebre

Un any més hem visitat el Centre d’Interpretació 115 dies i el Poble Vell de Corbera d’Ebre per aprofundir en els esdeveniments i llocs que van marcar la Batalla de l’Ebre emmarcada dins la Guerra Civil espanyola que estudiem en el Mòdul d’Història 2 amb el grup de GES 2.

A través d’un guiatge personalitzat pel Poble Vell de Corbera, d’objectes originals, audiovisuals de testimonis supervivents de la batalla i tota mena de recreacions virtuals hem conegut les causes i les conseqüències de la que va ser la batalla més dura, llarga i sagnant de tota la Guerra Civil espanyola.

Escape Room projecte FLER (Finances per adults)

El passat dimecres 20 el nostre alumnat va participar en el projecte FLER, organitzat per la secció de projectes europeus de l’IEF (Institut d’Estudis Financers). Consistia en participar en un Escape Room digital dirigit a persones adultes d’entorns rurals per tal d’alfabetitzar-los en conceptes bàsics financers.

Es tracta d’una prova pilot en la qual el nostre centre ha estat convidat, atès que anteriorment ja havíem participat en aquest programa que també forma part de l’EFEC d’adults.

Ha estat una sessió molt productiva i hem après d’allò més sobre aspectes relacionats en l’economia financera!

 

Reivindiquem el 25N

S’apropa el 25N (Dia Internacional contra la violència envers les dones) i és per això que el CFA Ribera d’Ebre volem celebrar i reivindicar aquest dia tan important.

Tenim preparades una sèrie d’activitats per tal de posar de manifest el nostre rebuig contra la violència envers les dones i, a la vegada, mostrar tot el suport a totes aquelles dones qui la pateixen.

Veniu i participeu!

Halloween Party (Anglès 2)

Finalment, el nostre grup d’Anglès 2 vàrem poder celebrar la festa de Halloween!
Hem après vocabulari, la història i la tradició de Halloween i, per acabar, hem jugat i practicat amb un Kahoot!

Quina classe més terrorífica!

_______________________________________________

At the end, our English2 group was able to celebrate the Halloween party!
We learned vocabulary, the history and tradition of Halloween, and finally we played and practiced with a Kahoot!

What a scary class!

 

Resum Festa Tardor 2024

El passat dilluns 28 vam celebrar la Festa de la Tardor. Una festa que pretén ser inclusiva i transversal. Oberta a tot l’alumnat del nostre centre i amb l’objectiu de fomentar el sentiment de grup i per conèixer la resta de companyes i companys d’altres ensenyaments.

És per això que es va realitzar en dos torns (matí i tarda), i es van fer activitats de caràcter lúdic i participatiu. A més, en finalitzar, l’alumnat es va emportar un regal: un bon grapat de les típiques castanyes de la tardor!

 

COMENÇA EL CURS 2 DE CAPACITACIÓ DIGITAL

Aquest dimecres va començar el CURS 2 pertanyent als cursos de Capacitació Digital que el nostre centre està realitzant al llarg d’aquest curs.

Es diu Ens movem pel món digital. Està dirigit a aquelles persones les quals volen aprofundir en els coneixements digitals (correu electrònic, fotos i vídeos, seguretat a la xarxa, etc.)

Durada: 5 sessions de 3 hores (Total: 15 hores)

Cursos amb certificació oficial i gratuïts!