Pla de Convivència

L’escola Vila-roja, és un centre públic d’una sola línia i està qualificat com a Centre de Màxima Complexitat i de tipologia C pel seu grau de dificultat. Es defineix com a inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, trets definidors del seu caràcter propi.
La plantilla de mestres s’adequa a una escola d’una línia de la tipologia esmentada, més una Tècnica d’Integració Social (TIS). També, disposem dos cops per setmana, d’un psicòleg que cobreix les necessitats emocionals i afectives de tota la comunitat educativa realitzant diferents accions pels diferents sectors (alumnat, famílies i professionals). I per poder oferir més cohesió als/les nostres alumnes magrebins/es participem del programa LACM amb un professor que ofereix una hora setmanal de classe d’àrab i cultura marroquina més el servei de mediació i traducció, si s’escau.
El centre ha estat durant 3 anys, des del 2019 fins el 2022, en procés d’innovació i recerca de la pedagogia artística, concretament, de les arts escèniques. De manera que, es proposa l’artística des d’una visió globalitzada, provocant vivències sensorials, experimentals, generant reflexió i creant infants crítics. Tot això ha estat possible gràcies al programa Escoles Tàndem i Fundació Catalunya la Pedrera.
Es dona molta importància al treball de l’Educació Emocional (EMO) a tots nivells, ja que com he comentat anteriorment, hi ha un alumnat amb una gran necessitat afectiva i de gestió i control de les emocions. També és un recurs utilitzat per crear vincle i cohesió de l’alumnat amb aquells que són nouvinguts.
En el cas del curs 2022-23 es tindrà en compte aquest treball d’EMO per l’arribada de tot l’alumnat de primària de l’escola de Font de la Pólvora.
A l’escola es treballa amb metodologies participatives i actives, per estimular l’esperit crític i aprendre a viure i compartir en societat mitjançant el Projecte participatiu d’Assemblea. Se celebren com a mínim 3 assemblees generals, una per trimestre i hi assisteixen l’equip directiu, la TIS i el delegat/da, subdelegat/da i secretari/ària de cada curs.
Fent referència als punts que es tracten al pla de convivència, i que nosaltres tractem a l’escola, destacaríem com a importants els aspectes relacionats amb: la conflictivitat, l’absentisme, la resolució positiva de conflictes, la inclusió, la participació i implicació de les famílies, els temes vinculats amb la cultura pròpia de l’alumnat i els aspectes relacionats amb l’esforç i la responsabilitat, el respecte i la coeducació.

En el següent enllaç podeu consultar el document:

Pla de Convivència